کد خبر: 843770
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
عضو هيئت رئيسه مجلس:
آقازاده‌ها با رانت‌خواري سود‌هاي ميلياردي از واردات بهنگام دارند
احمد اميرآبادي عضو هيئت رئيسه مجلس معتقد است دولت اراده‌اي براي مبارزه با قاچاق كالا ندارد، او از آقازاده‌اي خبر داد كه با اطلاع از تعرفه گمركي توانست ميلياردها تومان به جيب بزند. رئوس اظهارات او در ادامه مي‌آيد.
 
- آنچه كه مشخص است اينكه متأسفانه تا به امروز نه در بحث فرهنگ‌سازي براي اقتصاد مقاومتي اقدام مناسبي صورت گرفته و نه در حمايت‌هاي عملي از بخش‌هاي مختلفي كه مي‌توانند اقتصاد مقاومتي را عملياتي كنند به ويژه بخش خصوصي. كاري كه بايد براي حمايت از توليد داخلي انجام دهيم موضوع حمايت از كالاي ايراني و مصرف كالاي ايراني است، اين موضوع هم نياز به فرهنگ‌سازي دارد تا مردم باور كنند كه كالاي ايراني از مزيت نسبي نسبت به كالاي خارجي برخوردار است.
 
- هم دولت و هم رسانه‌ها بايد روي موضوع حمايت از كالاي ايراني و توليد ملي كار كنند. دولت بايد هزينه‌هاي توليد محصول ايراني مانند ماليات، گمرك، بيمه‌ها و سود بانكي را كاهش دهد. بايد در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از كالاي ايراني و توليد ملي اقدام انقلابي انجام شود.
 
- توليدكننده داخلي نمي‌تواند نرخ‌هاي بالاي سود بانكي امروزي را پرداخت كند، او مشكل نقدينگي دارد، نمي‌تواند شاهد قوانين خلق‌الساعه باشد.
 
- اگر بناست به توليد داخلي و اقتصاد مقاومتي بها دهيم، يكي از اقدامات اساسي مبارزه با قاچاق‌هاي سازماندهي‌شده است، مبارزه با قاچاق نيازمند اراده دولت است، اما متأسفانه دولت براي مبارزه با قاچاق كالا اراده‌اي ندارد، ما نمي‌گوييم با كولبرها برخورد شود، ما مي‌گوييم با قاچاق‌هاي سازماندهي‌شده مبارزه شود.
 
- متأسفانه وقتي آقازاده‌اي از تعرفه گمركي با خبر مي‌شود و مي‌رود آهن يا كالاي ديگري وارد كشور مي‌كند و بعد از ترخيص كالا، عوارض و تعرفه‌هاي جديد اعلام مي‌شود و آن فرد ميلياردها تومان به جيب مي‌زند، اين مسئول ديگر نمي‌تواند اقتصاد مقاومتي را در كشور عملياتي كند، او نمي‌تواند از توليد داخلي حمايت كند، چون تفكرش تفكر رانت‌خواري، رفاه‌طلبي و تجمل‌گرايي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار