کد خبر: 843379
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
رئیس پلیس پیشگیری ناجا به تجهیز مأموران پلیس به دوربین البسه در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: طرح تجهیز افراد گشت پلیس به دوربین البسه در هنگام گشت‌ها و مأموریت‌ها و همچنین تجهیز گشت‌های خودرویی به دوربین در سال ۹۶، عملیاتی خواهد شد.
فارس:  سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به عملکرد 11 ماهه امسال این پلیس پرداخت و اظهار داشت: تعداد تشکیل پرونده در انواع جرائم در 11 ماهه امسال نسبت به سال 94 ، 25 درصد کاهش داشته است در حالی که تعداد خبر 10 درصد بالا بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: جرائم خشن 40 درصد کاهش داشته که می‌توان نزاع‌های دسته جمعی، شرارت، ایجاد رعب و وحشت، چاقوکشی و اسیدپاشی را در این زمره قرار داد.

وی انواع سرقت را دارای 4 درصد کاهش دانست و گفت: سرقت به عنف 5 درصد کاهش و سرقت مسلحانه نیز 8 درصد کاهش داشته است.

این مقام ارشد پلیس پیشگیری، سهم این پلیس در کشفیات و دستگیری‌ها پرداخت و گفت: در دستگیری انواع سرقت، پلیس پیشگیری 83 درصد سهم دستگیری را به خود اختصاص داده در صورتی که دستگیری‌های پلیس پیشگیری افزایش 52 درصد داشته است.

وی سهم این پلیس در دستگیری افراد سابقه دار را 71 درصد و در دستگیری قاچاقچیان کالا را 52 درصد عنوان و بیان کرد: دستگیری قاچاقچیان پلیس پیشگیری 5 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در دستگیری معتادان مواد مخدر 17 درصد افزایش دستگیری داشتیم که 81 درصد دستگیری‌ها سهم این پلیس بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص دستگیری باندهای مواد مخدر گفت: افزایش 23 درصدی دستگیری‌ها داشته‌ایم و سهم پلیس پیشگیری در دستگیری‌ها 18 درصد بوده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با بیان این مطلب که کشف انواع سرقت در حوزه پلیس 6 درصد افزایش داشته است، اعلام کرد: در مواد مخدر سنتی 111 تُن کشفیات سهم ماست که 20 درصد کشفیات نیز در حوزه پیشگیری بوده و 5 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر صنعتی، کشفیات این پلیس را 8 تُن اعلام کرد و ادامه داد: 35 درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه آمار درخصوص وقوع سرقت گفت: وقوع سرقت منزل 4 درصد، مغازه 6 درصد، موتور سیکلت 10 درصد و جیب‌بری 5 درصد کاهش یافته است اما در سرقت دوچرخه 25 درصد، احشام و طیور 5 درصد، معابر عمومی و اماکن عمومی 5 درصد افزایش داشته‌ایم.

این مقام ارشد ناجا زمان حضور پلیس در زیر 10 دقیقه، 63 درصد اعلام کرد و گفت: در جرایم خشن 80 درصد، نزاع و درگیری 75 درصد و سرقت 66 درصد زمان حضور پلیس زیر 10 دقیقه بوده است؛ در فوریت‌ها پلیس در کمترین زمان به محل اعزام می‌شود.

وی در خصوص اجرای احکام قضایی گفت: این امور 11 درصد افزایش داشته و 16 میلیون و 775 هزار و 956 حکم قضایی توسط پلیس ابلاغ شده است.

سردار شرفی در خصوص آمار مراجعین به کلانتری گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا میزان حضور در کلانتری‌ها کاهش یابد و با الکترونیکی کردن خدمات و برون‌سپاری خدمات انتظار داریم این موضوع تحقق یابد.

شرفی به افزایش تجمعات کارگری و صنفی اشاره و بیان داشت: تجمعات کارگری 21 درصد و صنفی 18 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد پلیس پیشگیری به تشکیل قرارگاه جهادی کاهش جرائم در سطح ناجا اشاره و اعلام کرد: وضعیت صیانت و ایمنی و سلامت پلیس مدنظر بوده و در این زمینه 38 درصد کاهش جرائم داشته‌ایم.

این مقام ارشد پلیس پیشگیری به تشکیل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در راستای افزایش مهارت‌های شغلی اشاره کرد و گفت: 44 هزار و 965 نفر تحت آموزش‌های مهارتی بودند که خوشبختانه نمره دانشی مجموعه 74 از 100، مهارتی 79.74 و آمادگی جسمانی 65.53 بوده است.

شرفی 260 کلانتری را کلانتری هدف نامید و گفت: در این تعداد کلانتری 53 درصد رفت و آمدها انجام می‌شود که بیشترین سهم آن به ترتیب در تهران بزرگ (غرب و شرق)، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و تبریز بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تحت نظرگاه‌های مجهز به دوربین را 1420 تحت نظرگاه اعلام کرد و افزود: کل کلانتری‌ها و تحت نظرهای فرماندهی انتظامی استان‌ها مجهز به دوربین‌ هستند و توسط سلسله مراتب فرماندهی رصد آنلاین می‌شوند.

این مقام ارشد ناجا، دوربین‌های موجود در سطح شهر را 1879 دوربین در 33 شهر اعلام کرد.

سردار شرفی درخصوص ماده 49 آیین دادرسی گفت: طبق این ماده، هر فرد تحت نظری که وارد شود مشخصات آن وارد سیستم شده و دادستان‌های کل کشور می‌توانند بر آن نظارت کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: دریافت ابلاغ و اوراق قضایی و احکام جلب از طریق پیامکی مد نظر بود که در حال پیگیری هستیم و تصورمان این است که از ابتدای سال 96 در بخش اعظمی به صورت پیامکی مراحل تشکیل پرونده را داشته باشیم.

وی به تشکیل سامانه افراد شرور و گمشده و مفقودین در کلانتری‌ها اشاره و بیان داشت: این سامانه در سال 96 رونمایی می‌شود؛ سامانه افراد دارای نیازهای ویژه نیز در دست اقدام است.

این مقام ارشد ناجا به فعال بودن سامانه پیامکی در 3 استان پرداخت و گفت: در البرز، مرکزی و تهران بزرگ اقدامات پرونده‌ای و خدمات به صورت پیامکی انجام می‌شود.

وی از طرح تجهیز افراد گشت پلیس به دوربین البسه و مجهز نمودن گشت‌های خودرویی به دوربین خبرداد و گفت: ان‌شاءالله این برنامه در سال 96 عملیاتی می‌شود؛ از محاسن تجهیز دوربین به البسه این است که مامور محیط مأموریتی خود را پایش می‌کند و با جرائم مشهود برخورد می‌کند، رفتار مامور استاندارد می‌شود و برای محاکم قضایی رفتار مجرمان به صورت مستند تهیه می‌شود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در خصوص کشفیات مواد مخدر و کالای قاچاق در فرودگاه‌های کشور گفت: کشف مواد مخدر 19 درصد افزایش یافته و ارزش ریالی کالای قاچاق نیز 64 درصد افزایش داشته است.

سردار شرفی در خصوص عملکرد پلیس راه‌آهن اعلام کرد: کشف مواد مخدر 32 درصد افزایش و ارزش ریالی کالای قاچاق 151 درصد افزایش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار