کد خبر: 843333
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
معاون پارلماني رئيس‌جمهور:
معاون پارلماني رئيس‌جمهور در آخرين نشست خبري در سال جاري، نشست روحاني با فراكسيون اميدمجلس را غير‌انتخاباتي خواند ...
معاون پارلماني رئيس‌جمهور در آخرين نشست خبري در سال جاري، نشست روحاني با فراكسيون اميدمجلس را غير‌انتخاباتي خواند و مدعي شد كه هيچ‌گونه شرط و شروطي براي آقاي روحاني به منظور حمايت از ايشان نگذاشتند و چنين بحثي مطرح نشد، لذا اين نشست يك نشست كاري و در راستاي تعامل دولت و مجلس بود.
 
به گزارش «جوان»، حسينعلي اميري، روز گذشته در نشست خبري خود در خصوص احتمال استيضاح سه تن از وزرا در مجلس و واكنش دولت، گفت: سؤال و تذكر و استيضاح حق نمايندگان است و دولت هم به اين حق نمايندگان احترام مي‌گذارد. آقاي روحاني همواره تأكيد داشته‌اند كه درخواست نمايندگان آنجايي كه شدني است حتماً اجابت شود و آنجا كه شدني نيست نمايندگان موردنظر اقناع شوند. البته جمع‌آوري امضا براي استيضاح موضوع محلي و منطقه‌اي است و معتقدم كه موضوع حل خواهد شد.
 
وي سپس به ديدار اعضاي فراكسيون اميد با رئيس‌جمهور اشاره كرد و ادامه داد: در اين ديدار، فراكسيون اميد هيچ شرط و شروطي براي حمايت انتخاباتي از روحاني مطرح نكرد و اصلاً جلسه انتخاباتي نبود، بلكه كاري بود. پيش از اين نيز رئيس‌جمهور با فراكسيون اهل سنت و فراكسيون مستقلان ولايي ديدار كرده بود. گلايه اعضاي فراكسيون از دولت اين بود كه چرا اين همه كار دولت انجام داده، ولي اطلاع‌رساني و تبليغ نمي‌كند.
 
وي در بخش ديگري از نشست‌خبري خود درباره برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم متأسفانه در كميسيون تلفيق دستخوش تغييرات زيادي شده و اجراي آن سخت يا نشدني است. يكي از تغييرات مهم در برنامه ششم كه موجب فروپاشي مهندسي آن شده، قرار دادن اولويت‌هاي زياد در برنامه ششم است.
 
معاون پارلماني رئيس‌جمهور همچنين در خصوص گزارش شوراي حقوق بشر عليه كشورمان نيز گفت: متأسفانه نگاه شوراي حقوق بشر به كشور ما نگاه سياسي است و اگر آنها در يك فضاي منصفانه حقوقي كارهايي را كه در كشور ما صورت مي‌گيرد منعكس كنند، گزارش آنها مبنايي نخواهد داشت. گزارش غربي‌ها نسبت به حقوق بشر در كشورمان گزارشي غيرمنصفانه است چراكه شوراي حقوق بشر بايد مشخص كند كودكاني كه در غزه، يمن و فلسطين به شهادت مي‌رسند كجاي حقوق بشر هستند.
معاون پارلماني رئيس‌جمهور تأكيد كرد: چرا به يمن و برخي مجازات‌هايي كه در برخي كشورها اعمال مي‌شود و به قرون وسطي تعلق دارد، رسيدگي نمي‌شود و واكنشي نشان داده نمي‌شود.
 
اميري همچنين در خصوص منتقدان دولت گفت: هفته گذشته از من درباره يك نماينده سؤال شد اما يك رسانه و يك روزنامه نقل كرده بودند كه دولت از منتقدان شكايت مي‌كند. دولت از هيچ منتقدي شكايت نكرده و نمي‌كند، رئيس‌جمهوري هم بارها خواستار نقد شده‌اند اما هر فعل يا رفتار شخصي كه جنبه مجرمانه داشته باشد، معاون حقوقي رئيس‌جمهوري به خاطر دفاع از دولت، چاره‌اي جز شكايت ندارد.
 
وي همچنين در خصوص آخرين وضعيتبررسي پيش‌نويس لايحه جامع انتخابات گفت: پيش‌نويس لايحه جامع انتخابات در كميسيون سياسي و دفاعي دولت در حال بررسي است و تاكنون 118 ماده از آن به تصويب رسيده، لذا تمام سعي و تلاش‌مان بر اين است كه تمام مواد آن هرچه زودتر به اتمام رسيده و اين پيش‌نويس در صحن دولت مطرح و به عنوان لايحه قطعي دولت به مجلس ارائه شود.
 
اميري ادامه داد: در اين پيش‌نويس نيز در زمينه برگزاري انتخابات تمامي ابزارهاي جديد و به‌روز به منظور برگزاري انتخابات تمام الكترونيك پيش‌بيني شده، همچنين شفاف‌سازي منابع مالي كانديداها در پيش‌نويس لايحه جامع انتخابات در نظر گرفته شده كه سازوكار مشخصي براي آن تعريف خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار