کد خبر: 843320
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به جاي رئيس دانشگاه تهران، رئيس دانشگاه ايران توضيح داد !
چند روز پيش بود كه جوان مصاحبه دكتر جعفريان رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با خبرگزاري دولتي «ايسنا» را دستمايه گزارشي با عنوان «‌فعلاً عمل نمي‌كنيم‌» ‌قرار داد؛ ‌گزارشي كه در ليد آن رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران به اشتباه رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران نوشته شده بود و بخشي از اين گزارش در صفحه يك نيز آمده است كه بدين وسيله از آقاي دكتر سيد جواد ميراسماعيل رياست دانشگاه علوم پزشكي ایران پوزش مي‌خواهيم، اما واكنش‌هاي بعدي به گزارش «جوان» تعجب ما را از صحبت‌هاي هنجارشكنانه دكتر جعفريان بيشتر كرد.
 
 ماجرا از اين قرار بود كه دكتر علي جعفريان رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران به خبرگزاری دولتی «ايسنا» گفته بود: «به دليل بدهي بيمه‌ها شركت‌ها به بيمارستان‌ها تجهيزات نمي‌دهند و به همين دليل اعلام كرديم كه بيمارستان‌ها براي انجام جراحي‌هاي  غير اورژانس  كه نيازمند تجهيزات هستند، دست نگه دارند تا بعد از عيد اقدامات لازم براي آنها انجام شود.‌»
اظهارات رئيس اين دانشگاه علوم پزشكي براي توقف عمل‌هاي جراحي به دليل بدهكاري بيمه‌ها به بيمارستان‌ها و در نتيجه بدهي بيمارستان‌ها به شركت‌هاي دارويي و تجهيزات پزشكي حكايت از وجود روندي بيمار در بدنه دولت دارد و چنين چالشي ميان وزرا و نهادهاي يك كابينه بايد پشت درهاي بسته حل و فصل شود؛ نه اينكه بيماراني كه ماه‌ها به طور منظم حق بيمه خود را پرداخت مي‌كنند تا در روز مباداي بيماري بيمه‌هاي پرداختي به كارشان بيايد، متضرر دعواي اركان درون دولتي شوند و «عمل‌هاي غير اورژانس»شان انجام نشود. بنابراين رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران بهتر بود به جاي آنكه پذيرش بيماران را متوقف و با صراحت و جسارت اين موضوع را رسانه‌اي كند، براي حل و فصل چالش اصلي يعني اختلاف با بيمه‌ها آستينش را بالا بزند نه اينكه قدرتش را به رخ مردم ضعيفي بكشد كه بيمار و ناتوان شده‌اند و به درمان نياز دارند.
 
 اظهارات دكتر جعفريان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در توقف جراحي بيماران به جز بيماران اورژانسي آن هم به دليل بدهي بيمه‌ها آنقدر ناخوشايند است كه چاپ اشتباه واژه «ايران» به جاي «تهران» در گزارش با واكنش جدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران مواجه شد و روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي ايران در پاسخ به «جوان» آورده است «‌دانشگاه علوم پزشكي ايران به رغم همه مشكلات موجود، پذيرش بيماران را در همه مراكز تابعه‌اش وظيفه اسلامي، انساني و اخلاقي خود مي‌دادند.»
 
روزنامه جوان نيز ضمن پوزش مجدد از رياست محترم دانشگاه علوم پزشكي ايران و ارج نهادن به رويكرد انساني ايشان در انجام به تعهدات اخلاقي و انساني، به مجموعه دانشگاه علوم پزشكي تهران اين نكته واضح را يادآوري مي‌كند كه گفته شما، برائت فوري همكارتان در دانشگاه علوم پزشكي ايران را هم در پي داشته است؛ چه خرده‌اي بر ما مي‌گيريد؟! به بياني ديگر، صحبت شما به قدري زننده و غيراخلاقي بوده است كه به جاي شما، همكارتان در دانشگاه علوم پزشكي ايران از عمل غيراخلاقي شما مبني بر تعطيلي برخي عمل‌هاي جراحي بيزاري جسته است و فوراً با ارسال دورنگار به دفتر روزنامه گفته است كه اخلاق را زيرپا نمي‌گذارد و به‌رغم مشكلات تمام خدمات بيمارستاني را انجام مي‌دهد، شما چرا اخلاق را زيرپا گذاشته و انجام عمل‌هاي اورژانسي را تعطيل كرده‌ايد؟ ‌اي كاش جسارت توضيحي در اين رابطه را مي‌داشتيد.
اين نكته را هم بايد به مجموعه وزارت بهداشت متذكر شد كه تبختر شخصيتي، ناسزاگويي عالي‌ترين مقام وزارت در انظار عمومي با الفاظ قبيحي چون «بيشعور»، «نفهم»، دريافت‌هاي نجومي در كنار كارتل‌هاي وارداتي محصولات پزشكي، چاه ويل نظام سلامت و مسائلي از اين دست ‌باعث شده است كه يك روز بيمارستان‌هاي اصفهان با وقاحت بگويند از پذيرش بيمارهاي تأمين اجتماعي خودداري مي‌كنند، روز ديگر در همدان اتفاق مشابه بيفتد و روز بعد در مازندران و آخرين مورد هم تهران!
 
نظارت كجاي وزارت بهداشت است كه هر روز از يك گوشه آن ساز جديدي كوك مي‌شود و عليه مردم رنجور محتاج به بهداشت و درمان اقدام و عمل جديدي سر مي‌زند؟! مسئولان وزارت بهداشت فقط موقع دريافت‌هاي نجومي حاضرند پشت تريبون قرار بگيرند و بگويند دريافت چند ده ميلياردي يك پزشك قانوني است‌؟! نظارت دقيقاً كجاست كه يك روز دست سالم يك طفل به اشتباه مورد عمل جراحي قرار مي‌گيرد و روز ديگر بخيه از صورت دختربچه‌اي به دليل نداشتن پول كشيده مي‌شود و يك روز ديگر نوزادي به دليل قصور يك پزشك جان مي‌دهد يا براي هميشه معلول مي‌شود و...؟!
سخن‌پراكني‌ها فقط براي انعكاس يك خبر اقتباس شده از خبرگزاري دولتي است‌؟! براي اين همه خطاهاي پي در پي چه توضيحي ارائه داده‌ايد‌؟ البته اساساً اگر توضيحي براي ارائه دادن باشد، جز بي‌تدبيري و سياسي‌كاري و ژست‌گيري به جاي اقدام و عمل واقعي و...
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
1
بجز مشکلات عدیده نظام بهداشت و سلامت ایران، فاجعه در ساختار بیمه‌هاست!! بیمه‌ها با آن درآمد سرشار و آین بریز و بپاشها، که دست بانکها را از پشت بسته‌اند، چرا باید سهم داروخانه‌ها و بیمارستانها را ندهند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار