کد خبر: 842427
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
مدیرکل صدا و سیماری مرکز لرستان، به اهمیت کار رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: جلب اعتماد مردم اعتبار و بزرگترین سرمایه هر رسانه است.
بهروج

به گزارش جوان از خرم آباد ،محمد بازوند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان ظهر امروزدر جمع خبرنگاران، گفت: خبر نقشی بی بدیل در تمام زوایای زندگی مردم دارد.

 وی، با اشاره به  اینکه در جنگ بمباران اولیه افغانستان، آمریکا محموله های با عنوان غذایی را از بالا برای مردم افغانستان پرتاب می کرد، افزود: در درون این محموله ها رادیوهای کوچکی قرار داده بودند که به دست مردم می رسید و با سیگنال رسانی  این رادیو به شکلی تدارک دیده بودند که به محض روشن شدن پیچ رادیو مردم به زبان افغانی صدای آمریکا و پیامی را که خواست آمریکا و نظام سلطه بود را دریافت می کردند.

 بازوند، افزود: این نشان می هد که آمریکایی که همه تجهیزات و فناوری  های را در اختیار دارد و به راحتی و بدون هیچ مانعی در جای جای دنیا را مورد هجمه قرار می دهد، تلاش می کند همان مردم را که دارد نابود می کند با نگاه نرم افزاری و تبلیغاتی  آماده کند.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، افزود: این نگاه به رسانه  نشان دهنده اهمیت کار خبر و اطلاع رسانی است.

 وی افزود: در دنیای امروز نظام سلطه هم اولویت اصلی کار خودش را جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و خبری قرار داده است.

 بازوند، با تاکید به اینکه ما اهالی خبر در بیان اهمیت کار بزرگی که بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم و شفافیت در همه امور از جمله مهم ترین وظایف رسانه است.

 وی ادامه داد: چه در سطح استانی، ملی و جهانی بسیاری از خبرهای که شما پردازش می کنید عامل بسیاری از توفقیات و جلوگیری از بسیاری سوء استفاده های است که ممکن است دراتفاق بیافتد، اگر خبرنگاران ورود پیدا نکنند.

 بازوند، ابراز کرد: با توجه به ماهیت ابزاری، پدیده ای دوسویه است که هم می تواند عامل تحمید در بین مردم و هم عامل رشد و توسعه ترقی همه جانبه می شود.

 وی تصریح کرد: امروز با توجه به فعالیت  خبرگزاری ها و خبرنگاران نظام سلطه، دیده می شود که با همه تجهیزات و ابزار آلات به دنبال اهداف استکباری و گستراندن نظام سطله در جای جای دنیا هستند.

 بازوند، ادامه داد: ممکن است به لحاظ شکلی و ساختاری شکیل و زیبا خبر را تحویل مردم دهند، اما در دل این شکل اهداف سلطه گری نهفته است.

 وی در ادامه با نقش رسانه های ملی و برون مرزی جمهوری اسلامی در جهان و منطقه اشاره کرد و افزود: اگر شما  درچند جنگی که در حوزه خلیج فارس اتفاق افتاد را بررسی کنید، درمی یابیم که خبرگزاری های جمهوری اسلامی و شبکه های برون مرزی بیشترین تاثیر را بر فکر و اندیشه و رفتار شنوندگان و بینندگان خود داشته اند که این مهم نشان دهنده وجه مثبت و تحول آفرینی است که خبرگزاری ها و رسانه ها دارند.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، بیان کرد: در جنگ ویتنام، زمانی ویتنام به مرحله پیروزی رسید که شبکه های خبری توانستند جنایات آمریکا را به جای جای دنیا مخابره کنند.

 وی با بیان اینکه خبر ابزاری مهم است، افزود: خداوند این توفیق را در نظام اسلامی به ما داده که در این عرصه اطلاع رسانی، انتقال داشته ها و دانسته های خوب به مردم و اثر گذاری در رفتار مردم و همچنین زدود نامطلوب موثر باشیم.

 بازوند، با بیان اینکه در ناهنجاری های اجتماعی  گاهی انگشت اتهام به سمت رسانه است، اظهار کرد: اگر نرخ رشد اشتغال ما پایین است، بیکاری بالاست و یا در ایام انتخابات با چالش مواجه هستیم، باید بپزیریم بخشی از ناهنجاری های و نابسامانی های استان  و کشور به رسانه ها بر می گرددو قبل از بلند کردن انگشت اتهام به سوی دیگر باید به نقش خودمان فکر کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: رسانه در رفتار های مطلوب و یا نامطلوب مردم در عرصه های مختلف سهیم هستند.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، با بیان اینکه مهم ترین سرمایه اجتماعی هر رسانه اعتبار  و اعتماد در میان مردم است، گفت: هر رسانه ای که اعتماد مردم را جلب کند  بزرگترین سرمایه اجتماعی را به دست آورده است.

 بازوند، افزود: زمانی ما می توانیم به عنوان رسانه این سرمایه اجتماعی را داشته باشیم که آنچه که ذائقه سلیقه و خواست مردم است  را تحویل مردم دهیم.

تدارک برنامه های تلویزیونی و رادیویی ویژه نوروز در لرستان

محمد بازوند، افزود: در شبکه افلاک تلاش می شود با سنجیدن خواست و علاقه مردم برنامه های مختلف تهیه، تدوین و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه توجه به خواست مردم راه موفقیت در فرهنگ سازی و عرصه اطلاع رسانی است، اظهار داشت: در طول تابستان امسال یکی از برنامه های شبکه افلاک دو میلیون و 700 هزار پیامک در هر برنامه دریافت کرده است که یک میلیون نفر بیشتر از جمعیت استان است.

بازوند، با بیان اینکه شبکه استانی افلاک امروز 18 ساعته کار می کند، بیان کرد: از فروردین و اردیبهشت 96 میزان فعالیت این شبکه استانی 24 ساعته می شود.

وی ادامه داد: طبق نظر سنجی بر حسب اعتماد  ورضایت از  رسانه استانی که از طرف سازمان برگزار شد، بخش صدا 33 درصد مخاطب و تلویزیون در پاییز 95، 78درصد مخاطب داشته است.

اعتماد 98 درصدی مردم لرستان به خبر شبکه افلاک

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، اظهار داشت: طبق این نظر سنجی رضایت مردمی از شبکه تلویزونی افلاک استان لرستان ۹۹/۷  درصد و رادیو با حدود 100 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین اعتمادی مردمی به خبر شبکه افلاک ۹۸/۷  درصد واعتماد مردم به رادیو لرستان 100 درصد بوده است.

بازوند، با اشاره به پایلوت اقتصاد مقاومتی بودن استان لرستان در سال جاری، عنوان کرد:  در سال جاری 20 مستند فاخر در حوزه تلویزیون در دستور کار بوده و عمدتا انجام شده است.

وی بیان کرد: مستند راه بی عبور  ازصدا و سیمای مرکز لرستان در حوزه رادیو و تلویزیون امسال در جشنواره نوزدهم، هدهد زرین و برترین کارگردان های کشور را کسب کرد  و همچنین در جشنواره بین المللی سینما حقیقت جزء برترین ها شناخته شد.

تدارک برنامه های مختلف نوروزی در صدا و سیمای مرکز لرستان

بازوند، در ادامه از تدارک برنامه های خوبی برای ایام نوروز در صدا و سیمای مرکز لرستان خبرداد و افزود: در حوزه صدا برنامه های چون سفرنامه، معرفی آداب و رسوم استان، جاذبه های گردشگری و برنامه  معرفی نقاط سیاحتی، نسیم بهاری، هفت سین و... آماده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، گفت: در بخش صدای مرکز لرستان همچنین برنامه های با رویکرد معرفی جنبه های مختلف استان، ماهور پخش ترانه های درخواستی، نمایش ترش و شیرین، سروده های بهاری و نمای افلاک  تداریک دیده شده است.

بازوند، با بیان اینکه در حوزه تلویزیون، برای ایام نوروز 13 برنامه  تدارک دیده شده است، افزود: نمای افلاک، سرزمین بلوطها خاص کودکان، 13 برنامه 105 دقیقه ای، مستند شگفتی های دنیای حیوانات، مستند های سیمنایی، برنامه های خانواده، راهیان نور، سریال های متعدد و برنامه زنده گل بارو ( گل باران) و مستند های فاخر آماده پخش شده است.

وی افزود: در ایام نوروز هم در حوزه رادیو و هم تلویزیون کار مضاعف داریم و سعی بر تولید برنامه های شاد و دلنشین برای مردم است.

پوشش 92درصدی سامانه دیجیتال در لرستان

بازوند در ادامه با بیان اینکه به لحاظ پوشش دیجیتالی لرستان جزء استان های پیشرو کشور است، افزود: هم اکنون  92 درصد جمعیت استان از پوشش دیجیتال شامل دریافت 18 کانال تلویزیونی و 19 کانال رادیو برخوردار است.

وی بیان کرد: 275 ایستگاه رادیو_ تلویزیونی در استان وجود دارد و  پوشش آنالوگ استان لرستان 5/99 درصد است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، اظهار کرد: امیدواریم که با توجه دولت و تخصیص  اعتبار استانی در سال 96 بتوالنیم 8 درصد جمعیت محروم استان  را به سامانه دیجیتال تجهیز کنیم.

بازوند، با بیان اینکه، هزینه این 8 درصد بیشتر از 92 درصد است، گفت:  با توجه به پراکندگی روستاها و جمعیت کم این روستا طرح تکمیل سامانه دیجیتال استان در سال 96 نیاز به اعتبار بیشتری دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار