کد خبر: 842311
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
طي مراسمي با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، بالگرد ملي صبا 248 كه به دست متخصصان افتخار‌آفرين شركت پشتيباني و نوسازي بالگرد ايران وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است، رونمايي شد.
سردار دهقان در مراسم رونمايي از اين بالگرد ملي طي سخناني اظهار داشت: مفتخريم كه در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل يكي از پروژه‌هاي مهم را كه حقيقتاً از نمادهاي اقتصاد مقاومتي است، امروز رونمايي كنيم. وزير دفاع افزود: با توجه به نياز كشور به بالگردهايي در كلاس وزني متوسط كه بالاترين درخواست و نياز آتي است، شركت پنها با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان، دانشگاه‌ها و مراكز علمي و تحقيقاتي صنايع مختلف در وزارت دفاع اقدام به طراحي، ساخت و توليد بالگرد ملي صبا 248 نمود. سردار دهقان گفت: بالگرد ملي صبا 248 در كلاس وزني سبك و متوسط كاربري چند‌منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفيت هشت سرنشين قادر است مأموريت‌هاي حمل و نقل بار و مسافر و عمليات امداد و نجات، عكسبرداري و شناسايي، آمبولانس هوايي، عمليات فراساحلي و تاكسي هوايي را انجام دهد.

وزير دفاع، استفاده از فناوري‌هاي روز در حوزه ناوبري، هدايت و سامانه‌هاي مكانيكي، كاركرد قابل قبول در حالت يك موتور خاموش، قابليت اطمينان بالا، صدا و ارتعاشات كم و سرعت بالا، قابليت عملياتي در محدوده دمايي 25- تا 55 درجه سانتيگراد و بدنه آيروديناميكي مناسب را از جمله مشخصات فني بالگرد 248 ذكر كرد و افزود: اين بالگرد بر اساس نياز مشتريان نظامي و غير‌نظامي و قابليت صادرات به بازارهاي بين‌المللي خصوصاً كشورهاي اسلامي با قيمت رقابتي قابل عرضه است. وزير دفاع طراحي و ساخت اين بالگرد را يكي از آرزوهاي ديرينه مسئولان كشور و متخصصان صنعت هوايي دانست و گفت: بنده ضمن عرض خدا‌قوت به همه دست‌اندركاران طراحي و ساخت اين پروژه بزرگ ملي، اين دستاورد بزرگ و درخشان را به محضر فرماندهي معظم كل قوا و ملت شريف و قدرشناس ايران تبريك عرض مي‌كنم و در آستانه سال جديد آن را عيدي وزارت دفاع به اين ملت بزرگ اعلام مي‌كنم. سردار دهقان با تشكر و قدرداني از همه مراكز علمي، دانشگاهي و شركت‌هاي دانش‌بنيان كه وزارت دفاع را در تحقق اين پروژه ملي ياري و حمايت كردند تصريح كرد: حركت به سمت طراحي و ساخت بالگردهاي سنگين را به طور جدي در دستور كار داريم كه اميدواريم بتوانيم در سال‌هاي آتي اين مهم را نيز تحقق بخشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار