کد خبر: 841917
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
معاون منابع انسانی شرکت بهره برداری مطرح کرد:
معاون منابع انسانی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: این شرکت طی سالهای اخیر بدون افزایش پرسنل و با پرداخت میانگین حقوق معمول شرکت‌های تخصصی، توانسته به رکورد جایجایی مسافر دست یابد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، دکتر یحیی پور معاون منابع انسانی این شرکت، اظهار داشت: مترو تهران در حال حاضر هشت هزار و چهارصد نفر نیروی رسمی دارد که عمدتاً در بخش صف و واحدهای عملیاتی مشغول خدمت هستند و با وجود آن که در تعداد خطوط، طول خطوط، تعداد ایستگاهها،‌ تعداد قطارها و فاصله گذر حرکت آنها افزایش چشمگیری داشته، در سالهای اخیر موفق شده بدون کمترین افزایش نیروی انسانی (از سال 92 به بعد)، رکورد جابجایی روزانه بیش از سه میلیون مسافر را از آن خود کند.

وی افزود: نیروهای موجود را از طریق آموزش برای خدمت در خطوط جدید آماده کرده‌ایم و با ادغام واحدها، چابک سازی مناسبی در شرکت انجام داده‌ایم.
یحیی پور در خصوص وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن تاکید بر این که ماهیت این شرکت، شرکت تخصصی خدمات حمل و نقلی است، اظهار داشت: طرح طبقه بندی مشاغل با نظارت و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمده و بر اساس آن میانگین ناخالص حقوق و دستمزد کارکنان 43 میلیون و 75 هزار و 528 ریال و میانگین خالص به ازای هر پرسنل 30 میلیون و 513 هزار و 268 ریال است. البته تعداد بسیار کمی از پرسنل شرکت هم هستند که برمبنای تجربه و تخصص و توانمندی شغلی‌شان، حقوق‌های بالاتری دریافت می‌کنند. اگرچه مانند هر واحد تخصصی دیگر، ما هم وظیفه داریم نیروهای متخصص شرکت را که سرمایه‌های انسانی کشور هستند، حفظ کنیم اما تعداد این دسته از کارکنان کمتر از یک درصد پرسنل شرکت بهره برداری مترو تهران است.

وی  تصریح کرد: تمام این پرداختی‌ها به صورت ماهانه صورت گرفته و اسناد و مدارک آنها موجود است.

معاون منابع انسانی در این گفت و گو به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برخی کارکنان شرکت بهره برداری مترو اشاره کرد و یادآور شد: برخی کارکنان شرکت در کنار انجام فعالیت‌های تخصصی خود به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل حضور در بسیج، جلسات قرائت قرآن، تدریس در دانشگاه، مداحی اهل بیت عصمت و طهارت (س)، ورزش در سطوح قهرمانی و غیره هم می‌پردازند. البته این فعالیت‌ها در کنار وظایف شغلی و تخصصی آنان انجام می‌شود و هیچ اختلالی در آن ایجاد نمی‌کند. به گفته یحیی پور، این نوع فعالیت‌های فوق برنامه بنا بر اقتضای ماهیت فعالیت‌های مترو تهران به عنوان یک شهر زیرزمینی، انجام می‌گیرد.
وی با یادآوری این که اغلب بازدیدکنندگان خارجی اذعان دارند مترو تهران جزو تمیزترین متروهای دنیاست، گفت: ما در همین عمر کوتاه دوسه دهه مترو تهران در رقابت با متروهای سابقه دار جهان توانسته‌ایم رکوردهای خوبی را به‌دست آوریم و در برخی پیشرفت‌ها جزو ده مترو اول دنیا شویم. همه این اتفاقات خوب به رغم شرایط سخت کشور و تحریم‌های ظالمانه شکل گرفت و ما با اتکا به توانمندی و تعهد نیروی انسانی خودمان تلاش کردیم در کمیت و کیفیت خدمات رسانی به مردم اختلالی ایجاد نشود.

یحیی پور با یادآوری این نکته که درمتروهای دنیا کسی نمی‌تواند با یک بلیت چندین سفر انجام دهد، اظهار داشت: هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان مترو تهران بسیار بالاست و با احتساب آنها،‌ هزینه هر سفر بیش از دوهزار وچهارصد تومان است. با تدابیر شورای اسلامی شهر تهران، مردم عزیزمان در حال حاضر با تهیه یک بلیت هفتصد تومانی می‌توانند در سه خط تردد کنند و عملاً برای هر سفرشان حدود دویست و پنجاه تومان می‌پردازند. اکنون بخش اعظم کارکنان محترم دولت نیزبرای رفت و آمد روزانه خود از مترو استفاده می‌کنند در حالی که دولت وظیفه قانونی خود را در برابر مترو انجام نداده است و امیدواریم مترو تهران وکلانشهرها بیش از این مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مترو تهران در کنار ارائه خدمات به شهروندان برای اقشار ضعیف و مورد تکریم جامعه، دانشجویان و دانش آموزان نیز تسهیلات ویژه‌ای قائل شده تا این افراد بتوانند با حداقل هزینه از این وسیله حمل و نقل سریع و ایمن استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار