کد خبر: 841768
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
دستيار ويژه رئيس‌جمهور:
دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي اعلام كرد كه امروز ديگر هر نفسي كه فرو مي‌رود، مُمِد حيات نيست!
الهام امين‌زاده در همايش محيط‌زيست و حقوق شهروندي كه روز گذشته با حضور رئيس سازمان محيط‌زيست در محل سالن همايش‌هاي سازمان محيط‌زيست برگزار شد، گفت: محيط‌‌زيست از جمله دستگاه‌هايي بود كه گزارش‌هاي خود را به موقع اعلام كرد و گزارش‌هاي اين دستگاه حاوي نكات مهمي از جمله برگزاري همايش امروز بود كه بر آموزش نونهالان، نوجوانان و جوانان تأكيد مي‌كند.

وي افزود: حق تنفس كه فراتر از پوشاك، غذا و مسكن است، بسيار مهم است، اما متأسفانه امروز هر نفسي كه فرو مي‌رود، ممد حيات نيست و فرح‌بخشي را براي انسان به وجود نمي‌آورند. بخش‌هاي مختلف مكلف به اتخاذ تدابيري در اين زمينه هستند. اگر انسان با دخالت خود باعث برهم خوردن تعادل زيست دوم شود بر سرنوشت انسان نيز تأثير منفي مي‌گذارد.  دستيار ويژه رئيس‌جمهور اظهار داشت: خشك شدن تالاب‌ها، تغيير مسير رودخانه‌ها و همه اينها منافع افراد خاصي را به دنبال دارد، اما به طيف وسيعي از مردم آسيب مي‌زند. شهروندان بايد در حفظ و پيشگيري و حفاظت از محيط‌زيست اقدام كنند. بنگاه‌هاي خصوصي كه به هر نحوي آلوده‌كننده محيط‌زيست هستند، مسئوليت مدني دارند.  وي افزود: رژيم تعيين خسارت و مسئوليت مدني براي كارخانه‌هاي آلاينده كافي نيست و بايد آيين‌نامه‌هايي براي اجرا داشته باشد كه آثار جبراني داشته باشد.  امين‌زاده تصريح كرد: ذي‌نفعان محيط‌زيست كه شهروندان و نسل فعلي و آتي هستند، بايد حق واكنش و عمل داشته باشند. يكي از موارد پيشگيري و مجازات آلوده‌كننده‌ها سمن‌هاي خصوصي هستند كه بايد آنها را به مردم معرفي كنند.
وي افزود: اگر عوارض، ماليات و جريمه براي آلوده‌كننده‌ها وضع كنيم، مي‌توانيم آثار بازدارندگي آن را ببينيم؛ چراكه پيشگيري در محيط‌زيست بسيار مهم‌تر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار