کد خبر: 841057
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: با صحبت هایی که با رییس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و پیگیری که از خزانه انجام شد، تا پایان سال جاری، حق‌التدریس معلمان را پرداخت می‌کنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در نخستین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با اشاره به اینکه دو خصوصیت عمده در دانش‌آموزان ایثارگر وجود داشت، گفت: در داخل مدرسه دانش‌آموزانی که این مسیر را طی کردند یک تفاوت با دیگران داشتند که خودسازی یکی از آن مباحث است.
 
وی افزود: تقید، ایمان و وفاداری به امام(ره)، مشخصه مربوط به دانش‌آموزان ایثارگر بود. همچنین خصوصیات اخلاقی اجتماعی هم دیگر شاخصه این دانش‌آموزان بود.
 
احمدی دانش آشتیانی با تأکید دوباره به روحیات ایثارگری دانش‌آموزان در زمان دفاع مقدس تصریح کرد: تمام این موارد در پرتو خودسازی و ویژگی‌های اخلاقی آنها بود.
 
وی ادامه داد: صداقت، عدم ریاکاری، پشت کار و فعالیت، ترک نشدن نماز شب و وفاداری به نظام و انقلاب از دیگر خصوصیات این دانش‌آموزان است؛ آنها در داخل مدرسه بی نهایت به موضوع حق الناس توجه داشتند.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تداوم انقلاب در سایه ایمان و اعتقاد و اخلاق است، گفت: هر زمانی این ویژگی‌ها در انقلاب وجود داشته باشد، تداوم انقلاب است و اگر این خصوصیات نباشند، جامعه در آن مسیری که امام(ره) و رهبری می‌خواهند، پیش نمی‌رود.
 
وی افزود: موضوع تربیت فقط در مدرسه اتفاق نمی‌افتد و این موضوع در جامعه است و همه آنها در تربیت جوانان و دانش‌آموزان نقش دارند.
 
احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: اگر در جامعه بی‌اخلاقی وجود داشته باشد، دانش‌آموزان و کودکان، این الگو را می‌گیرند و اگر در جامعه اخلاق داشته باشیم بچه‌ها، آن الگو را دریافت می کنند لذا مسئولیت همگی مهم است؛ اگر خدایی نکرده دانش‌آموزان الگوی غیراخلاقی داشته باشند چه توقعی باید از آیندگان داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خواهشی که دارم این است که همه این موارد در تربیت دانش‌آموزان تأثیرگذار است لذا باید اخلاق را در انتخابات پیش روی نیز رعایت کنیم، نقد داشته باشیم اما بی اخلاقی تأثیر منفی در جامعه می‌گذارد.

وی در جمع خبرنگاران درباره پرداخت حق التدریس معلمان تا پایان سال گفت: با پیگیری این موضوع، سعی می کنیم تا قبل از پایان سال، حق‌التدریس معوق معلمان را پرداخت کنیم.

دانش آشتیانی در خصوص اینکه برای عدم پرداخت حق‌التدریس معوق فرهنگیان با سازمان برنامه و بودجه مشکلی دارید؟، افزود: بالاخره به خاطر کمبود منابع دولت، اولویت دولت بیشتر پرداخت حقوق کارکنان است اما با صحبت هایی که با آقای نوبخت و خزانه داشتیم تا پایان سال حق‌التدریس‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی درباره موضع وزارت آموزش و پرورش در انتخابات گفت: همه باید در انتخابات شرکت کنند زیرا این انتخابات تمرینی برای جوانان و دانش‌آموزان است و سعی می‌کنیم اخلاق را در موضوع انتخابات محور قرار دهیم و یک رقابت سالم اتفاق بیفتد و مردم بتوانند انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش در زمینه تشویق و ترغیب از کاندیداهای انتخابات اظهار داشت: هر کسی که مردم رأی دهند برای ما مورد احترام است.

وی در خصوص بودجه سال ٩٦ آموزش و پرورش بیان کرد: در پرداخت حقوق یقیناً مشکل پیدا نمی‌کنیم اما به هر حال برای بحث‌های کیفیت با کمبود اعتبار مواجه هستیم که ان‌شاءالله برنامه‌ریزی می‌کنیم و حل میشود.

وی ادامه داد: بحث این است که با فعالیت و برنامه‌ریزی، مسأله را حل کنیم و خوشبختانه با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا حدودی این مشکل حل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار