کد خبر: 841044
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون هیچ شواهد و مستند علمی پیدا نکردیم که سرطان‌زا بودن پا‌لم موجود در شکلات نو‌تلا و به طور کلی این شکلات را ثابت کند و این موضوع واقعیت ندارد.
بهروز جنت مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره بحث‌های مطرح شده در مورد شکلات نو‌تلا گفت: موضوع پیش آمده در مورد این شکلات یکی از بحث‌هایی بود که افراد غیر متخصص در کارهای تخصصی ورود پیدا می کنند جنجال ها و اتفاق هایی این چنینی پیش می آید، از این گذشته متن منتشر شده یکی از خبرگزاری‌ها ناقص بود.
 
وی ادامه داد: به طور کلی مصرف زیاد انواع چربی در موادغذایی مانند شکلات‌ها، مشکل‌ زا و بسترساز بسیاری بیماری‌ها از جمله سرطان است زیرا وقتی فردی از انواع چربی‌ها به میزان زیاد استفاده می‌کند گرفتار چاقی شده و احتمال ابتلا به سرطان در این فرد افزایش می‌یابد.
 
مدیر کل مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: ما هیچ شواهد و مستند علمی پیدا نکردیم که سرطان‌زا بودن پا‌لم موجود در شکلات نو‌تلا و به طور کلی این شکلات را ثابت کند پیدا نکردیم و این موضوع واقعیت ندارد.

جنت با اشاره به نظارت سازمان غذا و دارو بر موادغذایی گفت: همه محصو‌لاتی که از مجاری رسمی وارد ایران شده یا تولید‌ داخل کشور هستند از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرند و این شکلات نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی یادآور شد: شکلات نو‌تلا از مبادی رسمی و غیر‌رسمی وارد کشور می‌شود و شکلات‌هایی که برچسب اصالت دارند مورد بررسی و تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفتند و مردم برای محافظت از سلامتی باید به این موضوع توجه داشته باشند که از موادغذایی قاچاق که برچسب اصالت ندارند استفاده نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار