کد خبر: 841021
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
روحانی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روزگار ناامنی در مرزهای سیستان و بلوچستان گذشته است گفت: ما باید با همه همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کشور و منطقه تلاش کنیم.
جوان آنلاين: جت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در سخنرانی مراسم افتتاح پروژه گازرسانی ایرانشهر به زاهدان اظهار داشت: بسیار خوشحالم در ایامی که به نام دختر نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) است در جمع مردم سیستان و بلوچستان هستم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این سومین سفر وی در دوران ریاست‌جمهوری یازدهم به سیستان و بلوچستان است، افزود: در نخستین سفر خود به سیستان و بلوچستان وعده‌هایی به مردم این استان دادیم و سفر امروز سفر وفای به عهد است. بسیار خوشحالم که می‌توانم اعلام کنم امروز بسیاری از وعده‌های ما در این استان محقق شده و تلاش داریم تا باقی وعده‌ها هرچه زودتر محقق شود.

روحانی با بیان اینکه آنچه امروز شاهدیم در سایه وحدت بی‌نظیر مردم شیعه و سنی و اقوام مختلف سیستان و بلوچستان محقق شده است، تصریح کرد: وحدت، انسجام و حس برادری میان مردم سیستان و بلوچستان است که سبب تحقق امنیت در مرزهای این استان شده و جای تقدیر دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز به‌همت علماء، اقوام، طوایف و مردم و در سایه تلاش نیروهای مسلح از جمله سپاه، بسیج، ارتش و دیگر نیروهای امنیتی؛ امنیتی مطلوب در این خطه از کشور محقق شده و زمینه پیشرفت را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت همواره تلاش کرده با کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان حسن همجواری داشته باشد،‌ خاطرنشان کرد: ما باید با همه همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کشور و منطقه تلاش کنیم.

روحانی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم نظام و دولت توسعه جنوب شرق کشور، توسعه سواحل مکران و توسعه وحدت میان اقوام است و این اهداف با قوت دنبال می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به‌زودی با اجرای طرح‌های جدید در بندر چابهار، توسعه این بندر محقق می‌شود، بیان کرد: ارتقاء ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن، گامی مهم در راستای توسعه این بندر است که به زودی محقق می‌شود.

روحانی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که با اقیانوس ارتباط دارد و ایران را به اقیانوس هند متصل می‌کند، بنابراین یک استان استراتژیک و مهم برای کشور محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت: باید از همه مسئولان این استان به دلیل همکاری و همراهی در زمینه اجرای پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیده سپاسگذاری کنیم، چرا که این امر در پی همکاری همه مردم، مسئولان، ائمه جمعه، نیروهای امنیتی و سایر اقشار محقق شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: جذب 120 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان در کلاس‌های درس کار بزرگی در زمینه آموزشی این استان بوده که در سال‌های اخیر تحقق یافته و جای تقدیر دارد.

روحانی در ادامه به تحولات حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اجرای 600 پروژه از مجموع 6000 پروژه بهداشتی و درمانی در حال اجرا در سطح کشور در استان سیستان و بلوچستان از همت مسئولان وزارت بهداشت در زمینه تحول بهداشتی و درمانی این استان حکایت دارد.

وی به پتانسیل‌های ویژه بخش معادن در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در پی وعده سفر اولی که به این استان داشتم، مطالعات معدنی در پهنه‌های وسیعی از سیستان و بلوچستان انجام شده و تعداد زیادی از پهنه‌های معدنی جهت سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری مشخص شده که می‌تواند تحولی عظیم در حوزه اشتغال این منطقه ایجاد کند. در پی تلاش‌های انجام شده در زمینه مطالعات حوزه معادن، در چند سال اخیر زمینه برای فعالیت در عرصه معادن سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: راه‌آهن چابهار- زاهدان- سرخس پروژه عظیمی است که پس از بهره‌برداری با اتصال بندر چابهار به یک محور ترانزیتی مهم، سبب تحولی عظیم در این خطه از کشور شده و شرق توسعه یافته را محقق می‌کند.

وی گازرسانی به زاهدان را اقدامی مهم در راستای تحول سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: روشن شدن مشعل گاز در زاهدان زمینه‌های گازرسانی به چابهار، زابل و در آینده نزدیک در تمام شهرستان‌های این استان را فراهم کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه گاز هم برای رفاه مردم و هم برای زیرساخت صنایع، مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی امری حیاتی است، گفت: امروز به حول قوه الهی و با همیاری مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان وعده 2 سال پیش ما در زمینه گازرسانی به زاهدان محقق شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار