کد خبر: 841014
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
نام زینب از سال 2000 میلادی در صدر اسامی انتخابی والدین ترکیه‌ای برای فرزندان دخترشان قرار گرفته و محبوب‌ترین نام برای نوزادانشان بوده است.
نام زینب از سال 2000 میلادی در صدر اسامی انتخابی والدین ترکیه‌ای برای فرزندان دخترشان قرار گرفته و محبوب‌ترین نام برای نوزادانشان بوده است. 
 
بر اساس اعلام موسسه ملی آمار ترکیه و اداره جمعیت این کشور نام زینب دوباره در صدر فهرست محبوب‌ترین نام‌ها برای نوزادان دختر در ترکیه در سال 2016 میلادی قرار گرفت. 
 
نام زینب از سال 2000 میلادی در صدر اسامی انتخابی والدین ترکیه‌ای برای فرزندان دخترشان قرار گرفته است و محبوب‌ترین نام برای نوزادانشان بوده البته در میان 16 سال اخیر، سال 2006 نام "الیف" محبوب‌ترین نام دختر اعلام شد.  
 
زینب نام دختر ارشد حضرت محمد پیامبر اسلام بوده و معنای آن به زبان عربی زینت پدر و نیز سنگ گرانبها است. 
 
 سازمان ملی آمار ترکیه هم‌چنین در فهرستی اعلام کرده در سال 2016 پس از نام "زینب" نام "الیف" محبوب‌ترین نام بوده و خانواده‌ها استقبال خوبی از این اسم کرده‌اند، پس از این دو نام، نام‌های هیرانور، دافنه، میرای، عذرا و زهرا در لیست اسامی محبوب خانواده‌های ترکیه قرار دارند.  
 
در میان نام پسران نیز نام یوسف در صدر محبوب‌ترین نام‌هایی که والدین در سال 2016 برای نوزادان  انتخاب کرده‌اند قرار گرفت و پس از آن ایمن، مصطفی، میراش، برات، احمد، حمزه و محمد قرار دارند. 
 
یوسف نیز از جمله نام‌های قرآنی و نام یکی از پیامبران الهی است که برابر انگلیسی این نام جوزف است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار