کد خبر: 840915
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان دامغان گفت: خانه تاريخي "ناصر لشكر" با قدمت بيش از 150 سال به عنوان نخستين اقامتگاه بوم‌گردي شهرستان دامغان راه اندازي شد.
معصومه داوديان با اعلام این خبر افزود: اولین مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در دامغان برای عمارت ناصر لشکر در روستای عباس آباد صادر شد.
وي گفت: اين خانه باقدمت بیش از یک و نیم قرن با حفظ بافت سنتی خود در شش کیلومتری جنوب شهرستان دامغان در قلعه روستای عباس آباد واقع شده است.
وي با اشاره به اينكه اين عمارت داراي بادگیر و برج نظامی بوده و متعلق به دوره قاجار است، افزود: این خانه متعلق به "عباس خان ناصریان" از فعالان نظامی دوره قاجار بود که از سوی مظفرالدین شاه به دلیل سرکوب شورش ایل باصوری لقب "ناصر لشکر" گرفت.
داوديان گفت: ساخت گرمابه و تکیه در عباس آباد و ایجاد امنیت در منطقه شمال دامغان از فعالیت‌های ناصر لشكر  بود كه پس از در گذشت در امامزاده جعفر (ع) دامغان به خاک سپرده شده است.
رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان دامغان گفت: در حال حاضر اين عمارت تاريخي با مديريت "محمد علي ناصريان" نوه ناصر لشكر به عنوان اقامتگاه بوم‌گردي راه اندازي شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر