کد خبر: 840913
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
فرماندار:
فرماندار شهرستان سمنان گفت : با تجهیز 100 مدرسه و 186 مرکز اقامتی زیرساخت لازم برای اسکان 10 هزار مسافر نوروزی در شب در این شهرستان مهیا شده است.
 سیدعباس دانایی  در نشست ستاد سفرهای نوروزی استان سمنان در سالن مدیریت بحران افزود : برای اسکان مسافران نوروزی، بیش از 600 کلاس درس در این شهرستان مهیا شده و زیر ساخت لازم برای افزایش اقامت مسافران در این ایام فراهم است.
وی اظهار داشت : اقامتگاه های بوم گردی، اماکن مذهبی و تاریخی نیز از دیگر مکان های اقامتی هستند که برای اسکان مسافران نوروزی در سمنان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد : طرح سفر های نوروزی از 25 ماه اسفند 95 تا 15 ماه فروردین 96 ادامه دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده در همه پارک های این شهرستان در این ایام جشنواره های متنوع شادی آفرین برگزار می شود.
وی تصریح کرد : بیش از 100 تخت خواب در جوار آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان به منظور افزایش رفاه اجتماعی زائران در ایام الله دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسید که انتظار می رود با این اقدام، اقامت گردشگران در این مکان مقدس نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یابد.
دانایی با بیان این که جشنواره پخت غذای محلی همزمان با عید نوروز در چهار فروردین ماه 96 در پارک 17 شهریور سمنان برگزار می شود ،گفت: برگزاری برنامه زنده نوروزخانی از میدان ارگ سمنان تا بازار و مسجد امام(ره) از دیگر برنامه های این ایام است.
وی اضافه کرد : برنامه ها و بازی های سرگرم کننده ای برای مسافران نوروزی در پارک سوکان و سیمرغ سمنان در نظر گرفته شده است که انتظار می رود این برنامه ها در توقف مسافران در این شهرستان تاثیرگذار باشد.
فرماندار سمنان اظهار داشت : در 11 ماهه سال جاری براساس آمار اداره کل میراث فرهنگی استان ،میزان حضور گردشگران خارجی در شهرستان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 68 درصد افزایش یافت.
در نوروز امسال بیش از 40 هزار نفر از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان سمنان دیدن کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر