کد خبر: 840911
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
مدیرکل دامپزشکی سمنان:
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : شهروندان سمنانی برای جلوگیری از انتقال بیماری واگیردار آنفولانزای پرندگان در جامعه از خرید تخم مرغ و پرندگان محلی خودداری کنند.
محمد سعیدی افزود : تاکنون علایمی از انتقال بیماری آنفولانزای پرندگان در سمنان گزارش نشده است اما باید با اقدامات پیشگیرانه از شیوع این بیماری در استان جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: جابه جایی روستاییان و عشایر از مناطق سردسیری به قشلاقی در شیوع این بیماری در بین پرندگان محلی موثر است و دامداران با شناخت از علایم آن از شیوع بیماری آنفولانزای جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد : بیماری و تلفات ناگهانی، کبودی تاج، خونریزی زیرپوست پرنده و سیاه شدن ریش و پای پرنده از علایم شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از روستاییان و عشایر استان خواست تا در صورت مشاهده علائم این بیماری مراتب را به نزدیکترین پایگاه های دامپزشکی واقع در منطقه اطلاع دهند.
سعیدی یاآورشد : داروهای موردنیاز برای برای کنترل و مهار این بیماری در استان سمنان به مقدار لازم وجود دارد.
وی اضافه کرد : هم اکنون مراحل هوشیاری، قرنطینه و مراقبت در دستور کار اداره کل دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان قرار دارد و در صورت مشاهده عرضه گوشت پرندگان محلی بدون مهر دامپزشکی، این محصولات غذایی از فروشگاه ها جمع آوری می شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد : در استان های مازندران، قم و تهران علائم بیماری آنفولانزای پرندگان مشاهده شده است و شهروندانی که قصد سفر به این استان ها را دارند از خرید پرنده زنده خوداری کنند.
بیش از 200 هزار قطعه مرغ محلی دراستان سمنان وجود دارد و 450 واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار در استان سمنان فعال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر