کد خبر: 840910
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: حامیان طرح های اکرام ایتام، محسنین و شفا در این استان در مجموع 32 میلیارد و 337 میلیون ریال تا پایان ماه بهمن 95 کمک کردند.
محمد قوسی افزود : طرح اکرام ایتام در حمایت از ایتام خانواده ها با تعهد مساعدت ماهیانه، است که حامیان این طرح در استان در این مدت بیش از 20 میلیارد و 632 میلیون ریال کمک کردند.
وی با بیان این که طرح محسنین در حمایت مستمر از خانواده های غیر یتیم و آن دسته از خانواده های نیازمندی که سرپرست خانواده دارای بیماری صعب العلاج، از کارافتاده، زندانی و یا فرزند بد سرپرست است، اظهارداشت: در این طرح هفت میلیارد و 738 میلیون ریال توسط حامیان کمک شده است.
وی خاطرنشان کرد : در طرح شفا که هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج تامین می شود و سه میلیارد و 965 میلیون ریال کمک شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سمنان یادآور شد: در استان سمنان 10 هزار و 658 حامی وجود دارد و در مجموع 2 هزار و 943 نفر نیازمند کمک در طرح های محسنین، اکرام ایتام و شفا شناسایی شدند که از این تعداد 982 نفر یتیم هستند.
وی اضافه کرد : خیرانی که علاقمند به عضویت در طرح‌ های اکرام ایتام و محسنین هستند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد می‌توانند سرپرستی مالی و حمایتی ایتام و فرزندان خانواده ‌های نیازمند را با ثبت نام در این طرح‌ها بر عهده بگیرند.
قوسی تصریح کرد : همچنین سامانه پیامکی #023*8877* راهی آسان برای دریافت صدقات و سایر کمک های مردم استان سمنان است که می توانند با استفاده از این سامانه از هر جای کشور به استان خود کمک کنند.
وی ادامه داد : حامیان علاوه بر پرداخت حق سرانه خود در تامین کمک هزینه‌ جهیزیه،‌ لوازم خانگی، ساخت و تعمیر مسکن ، پرداخت کمک هزینه درمان ، آموزش ، تحصیل و رفع سایر نیازهای خانواده‌ های زیرپوشش کمک کننده مددجویان هستند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تاکید بر کمک خیرها برای رفع مشکلات نیازمندان، گفت: این نهاد به عنوان نهاد حمایتی به تنهایی قادر به تامین تمام نیازهای خانواده‌های نیازمند نیست و خیرها در این مسیر می توانند بسیار کمک کننده باشند.
هشت هزار و 719 خانوار زیر پوشش طرح های حمایتی کمیته امداد استان سمنان قرار دارند.
6 میلیارد تومان به هشت هزار و 719 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان در 11 ماه سال 95 پرداخت شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر