کد خبر: 840886
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
نگاهي به سريال «آرام مي‌گيريم» ساخته روح‌الله سهرابي
مجموعه خوب و بامحتواي «آرام مي‌گيريم»، با رساندن شخصيت‌ها و زندگي‌هاي ناآرام آنها به ساحل امن ايمان و سلامت و رستگاري، يکي از بهترين سريال‌هاي اجتماعي و خانوادگي تلويزيون را در يادها و خاطره‌ها نشاند.
جبار آذين
سريال ارزشي، خانوادگي و اجتماعي «آرام مي‌گيريم» که از همان آغاز پخش، توانست با ورود به ميان خانواده‌ها براي خود مخاطباني يابد و در ادامه، بينندگان ميليوني سيما را با شخصيت‌ها و ماجرا‌هاي زندگي آنها همراه کند، پس از نمايش فراز و فرود باورپذير زندگي آدم‌هايي از جنس انسان‌هاي جامعه امروز، و عبور از مرز ناکامي‌ها و ناآرامي‌ها، اکنون به لحظه‌هاي دلنشين و آرام زندگي آنها رسيده است.
شخصيت‌سازي‌هاي نمايشي، پردازش مناسب حوادث و رخدادهاي زندگي قهرمانان خاکستري سريال در قالب فيلمنامه‌اي ‌سراپا و دراماتيک، در کنار نقش‌آفريني و هنرنمايي گروهي از حرفه‌اي‌هاي سينما و تلويزيون و تصويرسازي‌هاي هنرمندانه کارگردان، اين مجموعه را به عنوان، يک سريال به‌يادماندني در کارنامه هنري سازندگان آن و توليدات رسانه ملي به ثبت رسانده است.

در اين مجموعه پرکشش و پرکاراکتر، مخاطب به تماشاي نقش ارزش‌ها و ضدارزش‌ها در قوام و استواري انسان‌ها و زندگي‌ها و همچنين فروپاشي آدم‌ها و زندگي‌ها نشست و با شخصيت‌هاي متعدد و گوناگون مجموعه از بيراهه‌هاي کج‌باوري وکجروي عبور کرد و با رسيدن به مقصد و بالندگي آدم‌ها و ارزش‌ها در کنار آرام مي‌گيريم، آرام گرفت.

اين سريال که افزون بر روايت داستان موازي چند زندگي و زدودن لايه‌هاي پنهان افکار و اعمال شخصيت‌هاي خود، به همت فرهاد گلي در مقام تهيه‌کننده براي بيان هنري مقابله خير و شر و ايمان و کفر و رسيدن آدم‌ها به قله‌هاي انسانيت و معرفت، تهيه و توليد شده است، توانست برخلاف آثار مشابه، بدون هرگونه تلخ‌نگري و سياه‌نمايي، به نمايش تلخي‌ها و شيريني‌هاي زندگي انسان‌هاي قصه خود و سبک زندگي ايراني- اسلامي بپردازد و کاراکترهايش را به منزلگاه بالندگي برساند. آرام مي‌گيريم که با هنر کارگرداني سهرابي به سامان رسيده است، براي نخستين بار در يک سريال تلويزيوني، برگ‌هايي زرين از زندگي سرداران عرصه‌هاي مقاومت را با بيان و روايتي مقبول به نمايش گذاشت و به معرفي شخصيت و خدمات آنها پرداخت که همين امر و نوآوري بر انبوه مخاطبان اين سريال افزود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار