کد خبر: 840877
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
هشدار انتخاباتي رئيس قوه قضائيه‌
رئيس قوه قضائيه استفاده از رسانه‌هاي ضد انقلاب در انعكاس اخبار و مطالب مختلف از جمله امور انتخاباتي را جرم دانست و بر لزوم رعايت اصول اخلاقي و دشمن‌شناسي از سوي مردم، نامزدها، مسئولان، مجريان و ناظران انتخابات تأكيد كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تسليت فرا رسيدن سالروز شهادت دخت گرامي پيامبر(ص) حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا(س)، محبت اهل بيت (ع) را داراي مراتبي دانست و تصريح كرد: حب اهل بيت(ع) راهي براي تقرب به حق تعالي است منتها ادعاي محبت بدون عمل، صحيح نيست. در مورد محبت حق تعالي نيز همين‌گونه است، چنان كه در روايات قدسي داريم كه اگر كسي سراسر شب را بخوابد و اهل ياد حق نباشد، نمي‌تواند ادعاي محبت كند زيرا قطعاً هر محبي مشتاق خلوت كردن با محبوب خود است.
  
ضرورت رعايت قانون، شرع و اخلاق در انتخابات
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در ادامه با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري در سال آينده، انتخابات در جمهوري اسلامي را مظهر اراده مردم توصيف كرد و با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري به دليل تعيين فردي كه در رأس دستگاه اجرايي كشور قرار مي‌گيرد، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، تصريح كرد: هنوز چند ماه تا انتخابات باقي مانده است اما به هر حال به دليل پيچيدگي و اهميت بالاي انتخابات از جهات گوناگون لازم است كه ابعاد مختلف اين رويداد كه به تمام دستگاه‌ها اعم از اجرايي، نظارتي و قضايي بازمي‌گردد مورد توجه و دقت جدي قرار گيرد. رئيس قوه قضائيه با ذكر دو نكته در اين زمينه گفت: اولين موضوعي كه بايد از سوي نامزدها، مردم، مجريان، مسئولان و ناظران انتخابات مورد توجه باشد، تحفظ بر امور اخلاقي و رعايت حدود شرعي و قانوني در جريان انتخابات است، گاهي در گرماگرم رقابت‌ها برخي به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه به نظر مي‌رسد اصل و هدف انتخابات را فراموش كرده‌اند، گاهي نامزدها و هواداران آنها از ياد مي‌برند كه انتخابات براي ظهور اراده مردم به منظور تمشيت بهتر امور اجرايي در كشور است و همين امور اجرايي نيز براي استكمال و توسعه و هدف غايي آن سعادت مردم است.
  
اصلي‌ترين خطرها با فراموشي هدف رخ مي‌دهد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با انتقاد از برخي رفتارهاي نشئت گرفته از نوعي ديدگاه‌هاي الحادي ضمن تفسير غلط و كاربرد ابزاري از شعار «هدف، وسيله را توجيه مي‌كند»، خاطرنشان كرد: اصلي‌ترين خطرها دقيقاً زماني رخ مي‌دهد كه هدف اصلي فراموش مي‌شود و صرفاً پيروزي هدف قرار مي‌گيرد. اين امر باعث مي‌شود كه بسياري از اقدامات خلاف اصول اخلاقي، مباح و مجاز شمرده شود كه اين يك خطر بزرگ است.
رئيس قوه قضائيه، با تأكيد مجدد بر لزوم رعايت اخلاق و انصاف از سوي همه افراد و نهادهاي دخيل در انتخابات، اظهار كرد: قرار نيست اگر در دستگاهي حضور داريم و قدرتي در اختيار داريم، از اين قدرت براي ارضاي خواسته‌هاي خودمان استفاده كنيم و برخلاف اخلاق، انصاف، شرع و قانون گام برداريم. بر همين اساس همگان بايد در چارچوب وظايف خود عمل كنند و حدود اخلاقي، شرعي و قانوني را نصب‌العين قرار دهند.
  
در انتخابات مراقب شايعات دشمن باشيم
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بيان دومين نكته مدنظر خود بر لزوم هوشياري و دشمن‌شناسي مردم، نامزدها، مجريان و ناظران انتخابات تأكيد كرد و گفت: دشمنان جمهوري اسلامي وقتي نمي‌توانند با رويارويي نظامي وارد ميدان شوند، راهكارهاي جنگ نرم را در پيش مي‌گيرند تا بر افكار عمومي و تصميمات مسئولان اثر بگذارند. رئيس قوه قضائيه دشمني امريكا و اذناب منطقه‌اي آن و همچنين جريان ضد انقلاب فراري و حتي برخي افراد در درون كشور را پا برجا دانست و خاطرنشان كرد: از ابتدا تا انتهاي روند انتخابات و در جريان رقابت‌ها و تبليغات بايد به دقت حركات دشمن را رصد كنيم و فراموش نكنيم كه دشمن همواره از طريق ايجاد شايعات و مشوه ساختن چهره مسئولان، نظام جمهوري اسلامي و اصل انتخابات، اهداف خود را پيش مي‌برد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني تأكيد كرد: يكي از ناصواب‌ترين كارها استفاده از ابزار ضدانقلاب توسط جريان‌هاي داخلي براي پيشبرد اهداف انتخاباتي است. برخي رسانه‌هاي ضدانقلاب از سوي بعضي افراد در داخل كشور به كار گرفته مي‌شوند كه اين كار قطعاً جرم است. بنده به‌عنوان مسئول دستگاه قضايي از همه كساني كه مي‌خواهند به نحوي وارد عرصه انتخابات شوند مي‌خواهم كه نسبت به حيله‌ورزي دشمن كه كاري جز تفرقه‌افكني ندارد، هوشيار باشند و اينگونه نباشد كه با بهره‌گيري از ابزارهاي ضد انقلاب براي اثبات خود و تخريب چهره رقيب، آب به آسياب دشمن بريزند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه مردم مثل هميشه بيدار و بصيرند و قطعاً «صلاح» و «فساد» را از يكديگر تشخيص مي‌دهند، بر لزوم هوشياري مسئولان، نامزدها، مجريان و ناظران انتخابات نسبت به دخالت نرم دشمن در اين رويداد مهم سياسي تأكيد كرد.
  
برگزاري همايش انتفاضه فلسطين خردمندانه بود
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري همايش حمايت از انتفاضه فلسطين كه هفته گذشته در تهران برگزار شد، از رهبر معظم انقلاب به دليل حضور و سخنان ارزشمندشان در اين همايش و همچنين از اهتمام رئيس مجلس شوراي اسلامي براي برگزاري اين گردهمايي قدرداني كرد و گفت: نفس برپايي اين همايش بسيار ارزشمند و مهم بود زيرا رژيم صهيونيستي سال‌هاست كه تلاش مي‌كند افكار عمومي جهان را از مسئله اصلي جهان اسلام كه همان مسئله فلسطين است، منحرف كند. رئيس قوه قضائيه ايجاد داعش در كشورهاي مختلف و تقويت گروه‌هاي تروريستي را از جمله همين اقدامات انحرافي دانست و اظهار كرد: امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها همواره در پي اين بوده‌اند كه بابي را براي اسلام‌هراسي و ايران‌هراسي باز كنند. بر همين اساس مدام به اين موضوع دامن مي‌زنند كه جمهوري اسلامي مسئله اول دنيا و جهان اسلام است. بدون ترديد در چنين فضاي مسمومي، برپايي همايش وزين فلسطين در تهران با حضور بيش از 600 ميهمان در قالب هيئت‌هاي مختلف و در سطوح گوناگون، اقدامي بسيار خردمندانه و مؤثر  بود و ديدار نمايندگان كشورهاي مختلف در حاشيه اين همايش قطعاً منشأ اثر و خنثي‌كننده بسياري از توطئه‌ها خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
2
استفاده از بیت المال و... در تخریب رقیب چطوررررررررررررر؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار