کد خبر: 840871
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
بيش از 4هزار شهرك‌نشين صهيونيست در اعتراض به عدم‌تخليه مخازن آمونياك شهر بندري حيفا تظاهرات كردند؛ تظاهراتي كه بعد از تهديد دبيركل حزب‌الله برگزار شده است.
بحران مخازن آمونياك در حيفا از زماني آغاز شد كه «سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب‌الله لبنان در يكي از سخنراني‎هاي خود در سال گذشته تهديد حمله موشكي به مخازن آمونياكي حيفا در صورت آغاز جنگ جديد از سوي رژيم صهيونيستي عليه لبنان را مطرح كرده بود. او 28 بهمن ماه هم تهديد جديدي را مطرح كرد و هشدار داد سلاح‌هاي اتمي براي خود اسرائيل به يك تهديد تبديل شده و سناريويي را به تصوير كشيده كه در آن يك يا چند موشك از 100 تا 120 هزار موشكي كه حزب‌الله در اختيار دارد، به تأسيسات اتمي ديمونا اصابت كند: «ما سلاح‌هاي هسته‌اي اسرائيل را كه تبديل به تهديدي براي منطقه شده بود، عليه خودش به يك تهديد تبديل كرده‌ايم.» به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از الميادين، صدها شهرك‌نشين صهيونيست روز يك‌شنبه در اعتراض به عدم تخليه مخازن آمونياك شهر حيفا به خيابان‌ها آمدند. در اين تظاهرات كه با حضور بيش از 4هزار نفر در برابر دادگاه اصلي حيفا برگزار شد، شهرك‌نشينان خود را نماينده يك ميليون ساكن اين شهر خوانده و خواستار تخليه فوري مخازن آمونياك شدند.

«ايلي لوي» خبرنگار كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي ضمن پوشش اين تظاهرات از نگراني شديد ساكنان حيفا از تهديد مطرح شده از سوي «سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب‌الله لبنان درباره حمله به مخازن آمونياك اين شهر خبر داد. تظاهرات‌كنندگان روز گذشته در جريان بررسي تخليه مخازن آمونياك از سوي دادگاه حيفا، وارد مقر دادگاه شده و خواستار صدور فوري حكم تخليه شدند. مقامات دادگاه حيفا در پي بر هم خوردن شرايط اما تصميم به برگزاري جلسه با سه روز تأخير گرفتند. تحليلگران صهيونيست پيش از اين پيامدهاي حمله موشكي احتمالي به مخازن آمونياك حيفا را معادل يك حمله هسته‌اي توصيف كرده‎اند. سخنان سيدحسن نصرالله درباره حمله موشكي به مخازن آمونياكي حيفا هراس شديدي در بين صهيونيست‌ها ايجاد كرده است. «دان شخطمان» پروفسور اسرائيلي كه برنده جايزه نوبل شيمي نيز شده تأكيد كرد: هيچ كس نمي‌تواند حدس بزند چه زماني نخستين موشك به سوي مخازن آمونياك حيفا پرتاب مي‌شود اما در صورتي كه اين اتفاق رخ دهد، فاجعه پيش آمده قابل توصيف نخواهد بود.

وي در گفت‌وگو با يديعوت آحرونوت تأكيد كرد: اگر موشكي به مخازن آمونياك حيفا اصابت كند، بحث اصلي تنها انتشار آمونياك در محيط اطراف نخواهد بود و پيامدهاي خطرناك‌تري نيز وجود دارد. وي افزود: در صورتي كه فقط 10 تن از آمونياك در فضا پخش شود و باد نيز در حال وزش باشد هر فردي كه در مقابل آن قرار گيرد، كشته خواهد شد. پروفسور شخطمان با اذعان به اينكه مخازن آمونياك تهديدي واقعي براي اسرائيل است، افزود: در لحظه نخست انفجار نيز دست‌كم هزار نفر از افرادي كه در اطراف اين مخازن حضور دارند كشته مي‌شوند. پيش از اين يك دادگاه صهيونيستي در حيفا به درخواست شهرداري اين شهر، حكم به تعطيلي فوري مخازن آمونياك حيفا داده بود و برخي منابع از انتقال بخشي از ذخاير به دريا خبر داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار