کد خبر: 840857
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
وزير ورزش ديروز براي مهدي تاج و فدراسيون فوتبال خط و نشان کشيد و گفت هرچه زودتر بايد دعواي برانکو و کرش که حاشيه‌هاي زيادي را رقم زده، تمام شود...
سعید احمدیان
وزير ورزش ديروز براي مهدي تاج و فدراسيون فوتبال خط و نشان کشيد و گفت هرچه زودتر بايد دعواي برانکو و کرش که حاشيه‌هاي زيادي را رقم زده، تمام شود، چند ساعت بعد هم مهدي تاج در مصاحبه‌اي به وزير اطمينان داد که اين دعوا تمام شده و قرار نيست آرامش فوتبال در روزهايي که هم تيم ملي و هم پرسپوليس بازي‌هاي مهمي در انتخابي جام جهاني و ليگ قهرمانان آسيا پيش‌رو دارند، بيشتر از اين بهم بخورد. اولتيماتوم وزير ورزش يک حرکت مثبت بود تا رشته پرطرفدار فوتبال بيشتر از اين در باتلاق حاشيه‌هايي که نشئت گرفته از يک اختلاف شخصي بود، فرو نرود. تا اينجا نمي‌توان به وزير ايراد گرفت، سلطاني‌فر در چارچوب وظايفش به عنوان متولي اصلي ورزش کشور، بايد اجازه ندهد حاشيه‌اي موفقيت‌هاي ورزش را تهديد کند و در اين چارچوب عکس‌العمل او به اتفاق‌هايي که در فوتبال مي‌افتد، طبيعي است. با اين حال نکته‌اي که بايد مورد توجه قرار بگيرد، نگاه و توجه يکسان وزارت ورزش به رشته‌ها و ورزشکاران رشته‌هاي مختلف ورزشي است، به خصوص قهرماناني که در ميادين جهاني و المپيک براي کشورمان مدال کسب مي‌کنند و پرچم ايران را بالا مي‌برند. به نظر مي‌رسد اما اين نگاه يکسان در وزارت ورزش به کليت ورزش کشور ديده نمي‌شود و رشته‌هاي غيرفوتبالي همچنان مظلوم هستند و مشکلاتشان کمتر مورد توجه وزارت ورزش قرار مي‌گيرد.

ديروز در حالي وزير ورزش به اختلاف برانکو و کرش واکنش نشان داد که آن‌سو مصاحبه‌هايي از رئيس فدراسيون و قهرمان کاراته جهان روي خروجي خبرگزاري‌ها رفت که گلايه‌هايي از نگاه حاکم بر ورزش کشور داشتند. امير مهدي‌زاده، قهرمان کاراته جهان گفت که در کشورهاي ديگر به او بيشتر از ايران بها مي‌دهند، اما در ادامه عنوان كرد كه بي‌توجهي مسئولان، انگيزه‌هايش را براي موفقيت کمتر نمي‌کند.
رئيس فدراسيون کاراته هم مصاحبه کرد و پرده از واقعيت تلخي برداشت، اينکه رشته‌اي که مي‌تواند در المپيک براي ايران مدال بگيرد و به تازگي المپيکي شده، سالن اختصاصي ندارد! شمشيربازان کشورمان هم در حالي با عملکردي که در جام جهاني داشتند، در رده ششم رنکينگ جهاني قرار گرفته‌اند که يک سالن تمرين که امکانات اوليه کافي را هم داشته باشد، ندارند و عابديني که الان نفر چهارم شمشيربازي دنياست مي‌گويد: «آنقدر مدال مي‌گيريم که سرانجام مسئولان شمشيربازي را هم ببينند.» حکايت گلايه‌هاي کاراته‌کاران و ورزشکاران شمشيربازي را در سال‌هاي اخير بارها از زبان ديگر قهرمانان رشته‌هاي مختلف ورزشي مانند کشتي و وزنه‌برداري هم شنيده‌ايد، قهرماناني که معتقدند به اندازه افتخاراتشان نه ديده مي‌شوند و نه امکانات حداقلي در اختيارشان قرار مي‌گيرد، با اين حال اين قهرمانان دلسرد نشده‌اند و با تمام کمبود امکانات و مصائبي که با آن درگيرند، براي کسب موفقيت براي کشورمان در مسابقات بين‌المللي کم نگذاشته‌اند.

البته همت و غيرت غيرفوتبالي‌ها نبايد دليلي براي کم‌توجهي به اين قهرمانان شود، همانطور که مسعود سلطاني‌فر براي فوتبال اهميت بالايي قائل است. رشته‌هاي ديگر ورزشي را هم بايد با همين نگاه ببيند، هرچند تعداد طرفداران رشته‌هاي ديگر به فوتبال نمي‌رسد، اما وزير ورزش به عنوان مسئول همه ورزش‌ها است و همانطور که به حاشيه‌ها و مشکلات فوتبال توجه مي‌کند و برايش مهم است و در اين رابطه مستقيم وارد مي‌شود و به فدراسيون فوتبال اولتيماتوم مي‌دهد، بايد در رشته‌هاي ديگر هم همين اندازه توجه را مبذول کند، به خصوص که بيشتر موفقيت‌هاي ورزش کشورمان را در تاريخ ورزش، رشته‌هاي غيرفوتبالي رقم زده‌اند. البته اين افتخارات در حالي رقم خورده که بيشتر فوتبالي‌ها بيشتر در ديد بوده‌اند و مظلوميت ورزشکاران غيرفوتبالي، مسئله‌اي نيست که بشود از کنار آن به راحتي گذشت و ناديده گرفت. به همين خاطر بديهي است که وزير ورزش بايد همان نگاه و توجهي که به حاشيه‌ها و مشکلات فوتبال دارد، به ساير رشته‌ها هم تعميم دهد، اگر امروز او براي فوتبالي‌ها حکم صادر مي‌کند و اتفاقات اين رشته را به دقت زير نظر دارد، بايد همين دقت توجه را به رشته‌هاي ديگر هم داشته و براي مشکلات و کمبودهايي که اين رشته‌ها دارند هم اولتيماتوم صادر کند و دستور رسيدگي بدهد و نگذارد مدال‌آوران و ورزشکاران رشته‌هاي ديگر در اوج مشکلات و مظلوميت فعاليت کنند و در آن سو،  وي نه‌تنها براي اختلاف کرش و برانکو، بلکه به کوچک‌ترين مسئله فوتبالي هم واکنش نشان دهد و مشکلات منهايي فوتبالي‌ها را نبيند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار