کد خبر: 840854
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
منچستريونايتد فاتح جام اتحاديه انگلستان شد
منچستريونايتد با فتح جام اتحاديه انگلستان به چند سال ناكامي خود در ليگ جزيره خاتمه داد.
فريدون حسن
منچستريونايتد با فتح جام اتحاديه انگلستان به چند سال ناكامي خود در ليگ جزيره خاتمه داد. شياطين سرخ كه پس از جدايي سرآلكس فرگوسن از نيمكت اين تيم هرگز نشاني از آن تيم قدرتمند اروپا و انگلستان نداشتند يك‌شنبه شب سرانجام موفق شدند در ادامه روند رو به جلويشان با خوزه مورينيو جام اتحاديه را فتح كنند تا به ناكامي‌هاي خود پايان دهند.
منچستر 16 هفته است كه با مورينيو نباخته، ‌هرچند كه در ابتداي فصل فراز و نشيب‌هاي زيادي داشت، اما سرانجام به ثبات رسيد، ديدار نهايي جام اتحاديه مقابل ساوتهمپتون، اما شروعي دوباره براي يونايتد به حساب مي‌آيد، آنها حالا با برتري سه بر دو مقابل حريف سختكوش خود كم‌كم پازل موفقيت‌هاي خود را كامل مي‌كنند و سوداي جام‌هاي ديگر را نيز در سر مي‌پرورانند. سودايي كه با وجود ابراهيموويچ و مورينيو بسيار به حقيقت نزديك است.
 
حالا جام‌هاي بيشتر مي‌خواهيم
مورينيو و منچستر حالا بيشتر و بهتر يكديگر را درك مي‌كند. مرد پرتغالي به عنوان متخصص فتح جام اتحاديه انگلستان حالا يكي از سه مردي است كه چهار بار اين جام را فتح كرده‌اند. مورينيو اما از برنده شدن جام‌هاي ديگر مي‌گويد: «به يكي از اهدافمان رسيديم، اما شخصاً افتخارات بيشتري مي‌خواهم، با بردن جام اتحاديه اين رقابت‌ها از ذهنمان پاك شد و از يك جام فراغت يافتيم، اميدوارم در مدت قرارداد طولاني‌ام موفقيت‌هاي بزرگي به دست آورم.» مورينيو در خصوص اينكه حالا نامش در كنار بزرگاني چون فرگوسن و كلاف قرار گرفته، گفت: «اين افتخار بزرگي است، اما مهم‌تر از آن شاد بودن تمام اركان باشگاه از كسب اين موفقيت است.» سرمربي شياطين سرخ با اشاره به نقش تأثيرگذار زلاتان ابراهيموويچ در كسب اين پيروزي گفت: «زلاتان جام را براي ما به ارمغان آورد، او غيرقابل باور ظاهر شد، پوگبا و ديگران هم خوب بودند، اما ستاره سوئدي ما چيز ديگري بود و برتري را برايمان به ارمغان آورد، منچستر خانه اوست و مي‌تواند با ماندن بيشتر در اين باشگاه بيشتر بدرخشد.»
 
از بودن اينجا لذت مي‌برم
اما مرد همه‌كاره منچستريونايتد در ديدار يك‌شنبه شب با دو گلي كه به ثمر رساند خود را جاودانه كرد. زلاتان ابراهيموويچ مي‌گويد: «پيش‌بيني مي‌كردم كه در اين بازي موفق به گلزني شوم، من كاري را مي‌كنم كه هر سال انجام مي‌دهم، از بازي‌ام و از بودن در انگلستان لذت مي‌برم.» ايبرا در ادامه آرسنال را مورد انتقاد قرارداد و گفت: «پس از هفت ماه حضورم در منچستر دو جام با اين تيم كسب كرده‌، باشگاه‌هاي ديگري هستند كه 10 سال جامي نبرده‌اند و من كاري را انجام دادم كه آنها در انجام آن ناكام بوده‌اند، بابت همين مسئله خوشحالم.» حالا با توجه به درخشش زلاتان، گمانه‌زني‌ها درباره آينده او در منچستر بالا گرفته است. زلاتان تابستان امسال به عنوان بازيکن آزاد و با قراردادي يک‌ساله به يونايتد پيوست و در مورد احتمال درخشش او در اين باشگاه، ترديدهايي وجود داشت، ولي پس از گذشت شش ماه و 26 گلي که اين فوق‌ستاره سوئدي به ثمر رسانده، ديگر جاي ترديدي نيست که او مي‌تواند به حضورش در جمع شياطين سرخ ادامه دهد. مورينيو، سرمربي يونايتد نيز از هواداران تيمش براي متقاعد کردن زلاتان براي تمديد کمک خواسته است. رايولا در همين رابطه به تاک اسپورت گفت: «‌هر اتفاقي ممکن است در مورد او رخ دهد. من هيچ احتمالي را رد نمي‌کنم. ببينيم در ماه‌هاي آتي چه پيش مي‌آيد. زلاتان فعلاً روي چالش‌هاي بعدي يونايتد تمرکز کرده است. هم او و هم من، از قهرماني روز گذشته در جام اتحاديه خوشحاليم. اين جام براي زلاتان و همچنين مورينيو ارزش زيادي داشت. آنها دوست دارند جام‌هاي بيشتري به هواداران تقديم کنند. زلاتان فعلاً از زمان حال لذت مي‌برد؛ تا در آينده چه پيش بيايد.»
 
قديس‌ها بازنده سربلند
اما منچستريونايتد در حالي موفق به فتح جام اتحاديه شد كه پس از برتري دو بر يك مقابل حريف در نيمه اول، در نيمه دوم كاملاً تحت تأثير و اسير بازي رو به جلو و خوب ساوتهمپتون قرار داشت، حريف شياطين سرخ در نيمه دوم كار را به تساوي كشاند و حتي يك‌بار تير دروازه شاگردان مورينيو را به لرزه درآورد، اين فشار به حدي بود كه مورينيو در پايان بازي با تمجيد از عملكرد بازيكنان ساوتهمپتون گفت: «آنها استحقاق باخت را نداشتند، حتي مي‌توانستند بازي را به وقت اضافه بكشانند، ما در حالي به گل سوم دست پيدا كرديم كه زير فشار زياد آنها قرار داشتيم، با اين حال زلاتان تفاوت ما با آنها بود.» نبايد فراموش كرد كه آنها يك گل ديگر هم زدند كه مردود اعلام شد، گلي كه در صورت پذيرفته شدن شايد روند بازي و نتيجه آن را تغيير مي‌داد و حالا اين قديس‌ها بودند كه جاي شياطين سرخ جام را بالاي سر برده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار