کد خبر: 840844
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
دومين دوره جايزه و نمايشگاه كتاب «مرآت» ويژه كتاب‌هاي مردم‌سالاري ديني در باغ كتاب تهران برگزار شد و برگزيدگان آن طي مراسمي تجليل شدند.
در اين آيين با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين رضا غلامي، دبير شوراي فرهنگي دفتر مقام معظم رهبري و ميثم نيلي، مديرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامي از نشر «معارف» و نشر «عروج» به دليل تنوع و تكثر آثار در حوزه مردم‌سالاري ديني و منصور ميراحمدي، نويسنده كتاب «نظريه مردم‌سالاري ديني» تجليل شد. مجيد صحاف، دبير دومين دوره جايزه و نمايشگاه كتاب «مرآت» در اين آيين گفت: اگر به اين باور عميق برسيم كه انسان هيچ‌وقت از كتاب بي‌نياز نيست، حركتي كه در «مرآت» آغاز شده، به‌طور قطع براي فعالان فرهنگي كه نقش راهبري و گفتمان‌سازي را در جامعه عهده‌دار هستند، حركتي مبارك خواهد بود. كتاب «مرآت» به‌عنوان يك منبع علمي با محتواي خوب و مفيد، راهگشاي حركت‌هاي گفتماني و فرهنگي كشور خواهد بود. اين كار نيازمند حمايت و همدلي تمام فعالان در جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي و دوري از تشديد فعاليت‌ها و ياركشي‌هاي آفت‌بار معمول است.

وي ادامه داد: دبيرخانه دائمي جايزه و نمايشگاه كتاب «مرآت» در سال ۹۴ در راستاي عمل به فرمايشات رهبر معظم انقلاب و تعميق و ترويج فرهنگ اسلامي ايراني از طريق بررسي محتوايي كتاب‌هاي موضوعي، تأسيس شد. فلسفه شكل‌گيري و نامگذاري اين حركت اين بود كه «مرآت» آينه‌اي از مطالبات دغدغه‌ها و منظومه فكري و فرهنگي مقام معظم رهبري و آينه‌اي از نيازها و خلأهاي فرهنگي و اجتماعي جامعه باشد. دبير دومين دوره جايزه و نمايشگاه كتاب «مرآت» اظهار كرد: چشم‌انداز پيش‌روي جايزه و نمايشگاه كتاب «مرآت» ايجاد فضاي رقابتي سالم در عرصه نشر كتاب براي توليد كتاب‌هاي غني با موضوعات روز و مسائل مبتلابه جامعه است تا ضمن توليد ادبيات عميق و فاخر در حوزه‌هاي موضوعي مختلف، ارزش‌ها و باورهاي اصيل ايراني اسلامي را در جامعه تبيين و ترويج كند. صحاف در ادامه درباره مراحل ارزيابي و داوري آثار گفت: از ميان دو هزار كتابي كه از طريق كتابخانه ملي در موضوع مردم‌سالاري ديني احصا شد، ۵۰۲ اثر براي ارزيابي اوليه گزينش شدند. اين كتاب‌ها توسط كارشناسان حوزه و دانشگاه ارزيابي و پس از آن ۷۷ اثر كه مردم‌سالاري و مردم سالاري‌ديني دستمايه موضوعات آنها بود، به‌دست آمد. در نهايت ۵۵ اثر به‌عنوان منابعي كه ارتباط محتوايي با موضوع دارند، براي جايزه كتاب «مرآت» انتخاب شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار