کد خبر: 840824
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
مرتضی سعیدی، دارنده رتبه اول حفظ ۱۰ جزء دهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید بر انگیزه‌سازی به واسطه مسابقات قرآن، برخی از مزایای مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را برشمرد.
مرتضی سعیدی، دارنده رتبه اول حفظ ۱۰ جزء دهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: دهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ۲۵ تا ۲۹ بهمن‌ماه در تهران برگزار شد. این دوره از مسابقات از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آقای انصاری بانی مسابقات است و مدیرعامل مؤسسه تمام هزینه‌های مسابقات را تقبل می‌کند اظهارکرد: تا پنج سال پیش، این مسابقات فقط در تهران برگزار می‌شد. بنده در دوره‌های سوم و چهارم چون در تهران ساکن بودن توانستم شرکت کنم و حائز رتبه هم شدم، اما ۵ سال است که مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سطح کشوری برگزار می‌شود و جمعی از خوبان قرآنی در آن حضور دارند.

سعیدی اهدای جایزه عمومی قابل توجه را از جمله امتیازات مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) عنوان کرد و افزود: به طور مثال به تمام شرکت کنندگان رشته حفظ کل که حدنصاب این رشته را کسب کنند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان جایزه عمومی اهدا می‌شود و این مبلغ در رشته‌های مختلف متفاوت است.

وی سطح برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: از تمام کشور در این مسابقات حضور دارند، سطح مسابقات از مسابقات قرآن اوقاف نه تنها چیزی کم ندارد بلکه شاید بتوان گفت بهتر و بالاتر است؛ چرا که در مسابقات دولتی از هر تدبیری استفاده می‌شود تا از هزینه‌ها کاسته شود و این کار به کیفیت و کمیت مسابقه آسیب می‌رساند اما متولیان دارالقرآن امام علی(ع) به دلیل خصوصی بودن مسابقات هر کاری که از دستشان برآید کوتاهی نمی‌کنند.

سعیدی یکی دیگر از مزایای مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را توجه و عملی کردن انتقادات و پیشنهادات متسابقین عنوان کرد و افزود: متولیان با روی گشاده از همراهان متسابقین مثل والدین یا همسر پذیرایی می‌کنند و هیچ فرقی بین داوطلب و همراه داوطلب نمی‌گذارند اما در دیگر مسابقات دیده شده که فقط داوطلب حق استفاده از سرویس غذاخوری را دارد.

وی ادامه داد: بهترین‌های مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های مختلف در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) حضور دارند تمام افرادی که در این مسابقات شرکت دارند توسط ۵ داور کشوری یا بین‌المللی ارزیابی می‌شوند و اگر حدنصاب امتیاز را کسب کنند جایزه عمومی به آنها تعلق خواهد گرفت.

سعیدی افزود: اگر متسابقی به طور مثال در رشته حفظ کل توانایی پاسخگویی نداشته باشد در رشته حفظ ۲۰ جزء از او تست می‌گیرند اگر در این رشته نیز توانایی نداشت در رشته حفظ ۱۰ جزء آزمون می‌دهد در این مسابقات سعی شده به داوطلبان انگیزه لازم برای ادامه فعالیت در حوزه قرآن با اهدای جایزه عمومی داده شود.

وی بابیان اینکه حداقل ۵۰ نفر از داوران بین‌المللی و کشوری در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) حضور دارند، ابراز کرد: داوران در گروه‌های پنج نفره مسابقات را داوری می کنند، اتاقی تحت عنوان تست وجود دارد و داوطلبانی که بخواهند حد نصاب را کسب کند و قصد شرکت در مسابقات را ندارند در اتاق تست توسط داوران ارزیابی می‌شوند.

سعیدی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ نفر از جامعه قرآنی استان مرکزی در دهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در رشته‌های مختلف شرکت داشتند و ۲۵ نفر آنها حد نصاب امتیاز را کسب کردند.

دارنده مقام اول حفظ ۱۰ جزء دهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در پایان گفت: کسب رتبه در این دوره از مسابقات انگیزه‌ای برای تداوم جدی‌تر فعالیت در حوزه حفظ است ۱۰ سال است که به صورت حرفه‌ای کار قرآنی می‌کنم و با برنامه‌ریزی در مسابقات قرآن اوقاف نیز در مرحله کشوری و بین‌المللی حائز رتبه خواهم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار