کد خبر: 840793
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
رييس انجمن سكته مغزى ايران گفت: ثبت بيمارى‌ها در كشور ما شناخته شده نیست و باید این امر به زودی عملیاتی شود.
بابك زمانى، رييس انجمن سكته مغزى ايران در نشست خبرى نهمين كنگره بين المللى استروك گفت: امسال نهمين كنگره ساليانه سكته مغزى برگزار مى‌شود و طى سال‌هاى جارى تصميم گرفتيم فعاليت‌هاى خود را وسيع‌تر و يك سازمان مردم نهاد نيز براى سكته مغزى تاسيس كنيم.

وی تصریح کرد: در اين كنگره برنامه‌ها فقط مختص به متخصصين مغز و اعصاب نيست و براى اقشار ديگر مثل تكنسين‌هاى آمبولانس و پرستاران و كاردرمان‌ها و گفتاردرمان‌ها نيز برنامه‌هايى داشته باشيم.
 
زمانی با اشاره به ناشناخته بودن ثبت بيمارى‌ها در كشور گفت: از ابتداى امسال تلاش مى‌كنيم كه بيماران سكته مغزى در مركزى كه تحت درمان هستند ثبت شوند.

وی افزود: آمارها در مورد هزينه‌هاى سكته مغزى نشان مى‌دهد كه ابعاد وسيعى دارد و يكى از جنبه‌هاى سكته مغزى همين هزينه‌ها است كه در دنيا مطرح شده است.

رييس انجمن سكته مغزى ايران عنوان کرد: سكته مغزى با وجود شيوع در سنين بالا، در سنين بين ٢٠ تا ٤٠ سال و حتى در نوزادان نیز اتفاق مى‌افتد.

ویبیان کرد: البته خيلى از سكته‌هاى مغزى كودكان به عنوان سكته مغزى شناخته نمى‌شود و اکنون آمار دقيقى در مورد شيوع سكته مغزى در كودكان و مرگ و مير وجود ندارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار