کد خبر: 840764
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
معاون وزیر ارشاد اسلامی:
اصفهان مظهر ادیان توحیدی است پس باید در همین راستا این حکت ارتقاء پیدا کند واین مسیربه گونه ای که باشد کیفیت آن ارتقا پیدا کرده و دبیرخانه این دوسالانه تشکیل شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش نخستین دوسالانه ملی هنر توحیدی که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد اظهار داشت: اواخر سال گذشته و اوایل امسال موضوع جشنواره‌های توحیدی مطرح شد از طرفی اصفهان میزبان ادیان توحیدی بوده و بسیاری از گردشگرانی که به ایران می‌آیند اصفهان را به شهر زندگی مسالمت‌آمیز ادیان می‌شناسند و این توفیقی است که اصفهان مظهر ادیان توحیدی است پس باید هنر ما نیز در اصفهان در همین راستا باشد که امیدوار هستیم که این کار ادامه پیدا کند و کیفیت آن ارتقا پیدا کرده و از همین امروز دبیرخانه این دوسالانه تشکیل شود.

علی مرادخانی افزود: ما اساسا در این سال‌ها در معرفی هنر خود ضعیف عمل کردیم و وقتی اسم هنر شرق می‌آید همه به چین توجه می‌کنند و مشتری هنر چین زیاد است زیرا آثار خود را به عنوان یک هنر ارزشمند معرفی کرده‌اند و آثار ما نیز در کشورهای آلمان و ایتالیا به خوبی معرفی می‌شود اما در داخل کشور به این خوبی عمل نکردیم.

وی با بیان اینکه روزنامه گاردین به هنر ایرانی اشاره کرده بود که دولت ایران چگونه می‌تواند از طریق دیپلماسی هنر روابط خود را تقویت کند، تصریح کرد: اگر در معرفی آثار و هنر ایران اسلامی کمی دیپلماسی هنر را در نظر داشته باشیم، می‌توانیم نگاه جهان را نسبت به ایران تغییر دهیم و جالب است که بدانید که همه این مباحث در اختیار خودمان است اما متاسفانه در این زمینه درست عمل نکردیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مستندنگاری از آثار هنری ایران اسلامی باید جز اهم برنامه‌های معرفی دستاوردهای هنری کشور باشد، افزود: اصفهان در بسیاری از عرصه‌های فرهنگی و هنری صاحب سبک و بلندآوازه است که اگر دبیرخانه هنرهای توحیدی تشکیل شود، راه را درست‌تر می‌پیماییم و باید جوایز ویژه برای این حوزه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه خوشنویسی مظهر هنر اسلامی است و همیشه از آن به عنوان هنر قدسی و توحیدی یاد شده است، اضافه کرد: این ظرفیت در اصفهان و ایران وجود دارد که باید از آن بیشترین بهره را برد و به هنرمندان این حوزه باید توجه بیشتری شود و ما تا آنجایی که بضاعت ما یاری کرده است به هنرمندان کمک می‌کنیم و از حقوق آنها حمایت می‌کنیم تا این هنر را بیش از گذشته جهانی کنیم.

قبل از سخنان معاون وزیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  بیان داشت : هنرمندان زیادی از مکتب اصفهان در حوزه‌ها و عرصه های مختلف برخواسته‌اند و به واقع استان اصفهان در زمینه خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد و هم در جشنواره های ملی حضور ارزشمندی داشته‌اند.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه  استان اصفهان بیش از 1200 هنرمند ممتاز خوشنویسی دارد، گفت: بیش از 70 درصد افراد عضو انجمن خوشنویسی بانوان هستند و حضور این بانوان بسیار ارزشمند است که امسال 4 جایزه جشنواره را به صورت ویژه به بانوان اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: اصل ایده جشنواره توحیدی این بود که در شورای هم اندیشی هنر  تصمیم گرفته شد و این کار در اختیار خود هنرمندان است زیرا هویت هنر از هنرمندان جدانشدنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به جایگاه اصفهان در هنر و همزیستی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در اصفهان، جشنواره هنرهای توحیدی هر ساله با یک موضوع دوسالانه برگزار می شود که برای سال آینده نقاشی موضوع نمایشگاه هنر توحیدی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار