کد خبر: 840737
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از افزايش 30 درصدي صادرات این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به همسنجی پارسال خبر داد.

ظفر افشون گفت: میزان صادرات استان مرکزی تا کنون بیش از 600 میلیون دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 750 میلیون دلار برسد. 
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت های ویژه از صنایع به خصوص تولیدکنندگان صادرات محور، پیش بینی می شود صادرات کالاهای غیر نفتی استان مرکزی در سال 96 از مرز یک میلیون دلار بگذرد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از مجموع اقلام صادراتی کشور، ۵۳ درصد شمش آلومینیوم، 14 درصد مصنوعات فلزی، 15 درصد الیاف مصنوعی، 16 درصد عایق رطوبتی و 29 درصد گل و گیاه صادراتی را تولید می کند. 
وی عنوان کرد: هم اینک تولیدات استان مرکزی به 60 کشور جهان صادر می شود در حالی که کشورهای هدف صادرات این استان در سال گذشته 44 کشور بود. 
افشون ادامه داد: کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و ترکمنستان بیشترین وارد کنندگان فرآورده های پتروشیمی، فرآورده های خوراکی، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، شیشه، سیمان و گل و گیاه زینتی از استان مرکزی هستند. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار