کد خبر: 840658
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان :
کمک ۵۷ میلیارد تومانی خیران اصفهانی در قالب طرح‌هایی از جمله اکرام ایتام، محسنین، صندوق‌های صدقات و کمک‌های نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشت واین حرکت در کشور مثال زدنی است

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون خیران استان، 57 میلیارد تومان در قالب طرح‌هایی از جمله اکرام ایتام، محسنین، صندوق‌های صدقات و کمک‌های امانی به 86 هزار و 980 نیازمند استان کمک کردند، که این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.

هادی بنائی با بیان اینکه بیشترین میزان مشارکت خیران در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بوده است، افزود: در این مدت بیش از 23 میلیارد و 400 میلیون تومان از مشارکت خیران در قالب صندوق صدقات جمع‌آوری‌شده که این میزان کمک جمع‌آوری‌شده در بخش‌هایی شامل خرید و بازسازی مسکن، جهیزیه و کمک‌های موردی در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه دوم کشور را از نظر میزان کمک خیران در حوزه صندوق صدقات دارد.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه 7 هزار و 229 فرزند سرپرست از کار افتاده و بیمار در قالب طرح محسنین و 7 هزار و 149 یتیم در قالب، طرح اکرام ایتام تحت پوشش این نهاد هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، خیران استان 14 میلیارد و 200 میلیون تومان با مشارکت در طرح اکرام ایتام و 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب طرح محسنین به فرزندان نیازمند کمک کردند.

بنائی با اشاره به اینکه امسال 62 مددجوی روستایی و شهری کمتر از 12 هزار نفر با مشارکت خیران خانه‌دار شدند، تصریح کرد: 780 میلیون تومان از خرید این واحدهای مسکونی از اعتبارات امداد، 930 میلیون‌تومان از طریق تسهیلات 15 میلیون تومانی بانک‌ها و یک میلیارد و 250 میلیون تومان با هزینه خیران خریداری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 8 میلیارد و 300 میلیون تومان برای خرید 160 مسکن شهری هزینه شده است، افزود: 2 میلیارد و 400 میلیون تومان این هزینه از اعتبارات امداد، 4 میلیاردریال از طریق تسهیلات و یک‌میلیارد 920 میلیون تومان این هزینه هم با مشارکت خیران پرداخت ‌شده است.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اهداء 551 عدد بخاری گازی با ارزش 120 میلیون تومان، 464 بخاری نفتی با ارزش 53 میلیون تومان، توزیع مخزن آب با ارزش 50 میلیون تومان و واگذاری 100 آب گرمکن به ارزش 40 میلیون تومان به مددجویان، بیان کرد: این وسایل عمدتا به افراد بی بضاعت روستاهای غرب استان تحویل‌شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی امداد از ابتدای سال تاکنون گفت: با مشارکت 50 درصدی خیران در این مدت، 6 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

بنائی اظهار داشت: در این مدت به منظور تقویت روحیه معنوی این نیازمندان، 300 مددجوی تحت پوشش هم با مشارکت خیران، به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.

وی از اهدا بسته‌های سبد غذایی به 2 هزار و 512 کودک کمتر از 5 سال در این استان خبرداد و تصریح کرد: این بسته‌های غذایی با یک میلیارد و 122 میلیون تومان هزینه به این کودکان نیازمند اهدا شده، که حدود 20 درصد این مبلغ را نیکوکاران استان پرداخت کردند.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در ادامه به پرداخت 11 میلیارد و 250 میلیون تومان حق بیمه مددجویان تحت پوشش تا 9 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: کمیته امداد یکی از چهار سازمان بیمه گر کشور محسوب می‌شود که بیش از 58 هزار مددجو استان اصفهان را تحت پوشش بیمه درمانی خود قرارداده و تاکنون 11 میلیارد و 200 میلیون تومان حق بیمه بابت 18 هزار مدد جوی تحت پوشش به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی، به تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه برای 4 هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجاد شده است، افزود: در این مدت دو هزار و 872 نفر با دریافت وام اشتغال به خودکفایی رسیده‌اند.

بنائی تصریح کرد: 43 درصد از دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال زنان سرپرست خانوار و 57 درصد آقایان هستند.

وی از اجرای طرح یاوران قرآن هم در این نهاد خبر داد و اظهار داشت: با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان و به منظور تربیت حافظان قرآنی،150 نفر سهیمه ثبت‌نام مددجو داریم.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: حافظان قرآن در این طرح علاوه بر دریافت 6 میلیون تومان وام بلاعوض به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی هم اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه، با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال کمیته امداد برای حمایت و تامین حداقل امکانات رفاهی و معیشتی خانوارهای تحت پوشش، جشن نیکوکاری و طرح سین سخاوت را برگزار می‌کند، افزود: انتظار داریم با مشارکت گسترده مردم بیش از 3 میلیارد تومان کمک نقدی درجشن بزرگ نیکوکاری برای فرزندان و خانوارهای بی بضاعت استان جمع‌آوری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار