کد خبر: 840653
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده از صنایع‌دستی در فضاهای شهری تاکید کرد.
مرتضی آبدار در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی سفال و سرامیک در خانه فرهنگ که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از صنایع‌دستی در فضاهای شهری از جمله پیاده‌راه‌ها، میادین همچنین برای تزیین ایستگاه‌های مترو در نهادینه شدن استفاده از این آثار هنری در بین عموم مردم و معرفی آنها نقش موثری دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ورود صنایع‌دستی به زندگی مردم باید تلاش کنیم تا هر چه بیشتر این صنعت و هنر در معرض دید عموم قرار گیرد. هنرمندان نیاز به حمایت برای تقویت استعدادهای خود دارند و باید تلاش کرد تا امکانات و شرایط برای بروز و ظهور این ظرفیت‌های بالقوه فراهم شود.

آبدار بیان کرد: اگر خواستار حضور پررنگ‌تر صنایع‌دستی در سبد کالای مردم هستیم، باید در پی کاربردی‌تر کردن صنایع‌دستی با تغییر طراحی و تلفیق طرح‌های سنتی و مدرن باشیم تا علاوه بر حفظ و ادامه حیات هنرهای سنتی گام مهمی در ایجاد اشتغال برداشته شود.

وی افزود: صنایع‌دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی است که این خود عاملی مهم برای جذب گردشگر است از این رو حمایت از صنایع‌دستی به توسعه گردشگری کمک خواهد کرد.

آبدار خطاب به فعالان عرصه صنایع‌دستی استان گفت: باید در کنار تولید و خلق آثار صنایع دستی، برای برندسازی و بازاریابی آن نیز تلاش شود. صنایع‌دستی بازار می‌تواند نقش خود را به عنوان بازوی کارآفرین در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در ادامه از نمایشگاه نوروزانه فروش سفال، هدایای نوروزی و هفت سین که به همت انجمن دوستداران سفال آذربایجان‌شرقی در خانه سفال در حال برگزاری است، بازدید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر