کد خبر: 840641
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
فرماندار شاهرود:
معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرودبا بیان این که، فرودگاه شاهرود با هزینه مردم این شهرستان ساخته شده و اکنون استفاده می شود، گفت: تعیین مرز هوایی برای این فرودگاه رونق اقتصادی شاهرود را در پی دارد.
 سید محمد رضا هاشمی در نشست گزارش مردمی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی این شهر افزود: اکنون در فرودگاه شاهرود پروازهای رفت و برگشت شاهرود- تهران دایر است ، اما با تعیین مرز هوایی برای آن ، امکان برقراری پروازهای خارج از کشور هم فراهم می شود.
وی دغدغه مهم مردم و مسئولان شهرستان شاهرود را کمبود آب شرب دانست، و گفت: انتقال آب چشمه ساران قطری که تا کنون 23 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و 48 کیلومتراز مسیرآن لوله گذاری شده ، یک راهکار مناسب برای جبران آن است.
هاشمی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده و پس از مدت ها بلا تکلیفی ، سرانجام برای ادامه اجرای این طرح، امسال هشت میلیارد تومان برای لوله گذاری 700 متر باقی مانده مسیر تخصیص یافت.
وی پیگیری برای ایجاد نمایندگی گمرگ در شهرستان شاهرود را نشانه ای از همدلی ،وحدت و انسجام مسئولان ومردم در توسعه شهرستان دانست.
فرماندار شاهرود همچنین از فعالیت گروه اقتصادی کوثر در شهرستان شاهرود هم خبر داد و گفت: اهمیت موضوع از آن جهت است که این گروه سرمایه گذاری تا کنون فقط در مراکز استان ها فعالیت می کرد و شاهرود نخستین شهرستان است که نظر این گروه اقتصادی را برای سرمایه گذاری جلب کرده است.
معاون استاندار سمنان ، توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی شهرستان شاهرود و شرق استان سمنان را دلیل این امر عنوان کرد.
فرماندار شاهرود گفت: بازگشایی دوباره کارخانه کنسانتره این شهر با کمک مسئولان و بانک کشاورزی باعث افزایش انگیزه باغداران برای تولید بیشتر محصولات باغی شده است.
شهرستان شاهرود 40 هزار هکتار عرصه زیر کشت دارد که 25 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی می رود و 15 هزار هکتار را هم باغ تشکیل می دهد.
هر سال 230 هزار تن محصولات زراعی و 155هزار تن محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.
سالانه حدود80 هزارتن انواع انگور در شاهرود تولید می شود.
میانگین تولید هرهکتار باغ انگور 25 تن است، ضمن اینکه سه سال پیاپی باغداران شاهرود با تولید 125 تن در هکتار، رکورد تولید انگور را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.
زردآلو دیگر محصول باغی شاخص شهرستان شاهرود است که سالانه 35 هزارتن تولید می شود و امسال برای نخستین بار امکان صادرات آن به خارج از کشور فراهم شد.
همچنین هر ساله حدود25هزارتن سیب درختی در شاهرود تولید می شود.
میزان تولید سالانه گیلاس و پسته شهرستان شاهرود به ترتیب چهار هزار تن و هزار و 500 تن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار