کد خبر: 840637
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت : هشت سامانه ثبت تخلف سال جاری با هدف افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی این استان راه اندازی می شود.
داود فهندژسعدی افزود : در همین ارتباط روز سه شنبه هفته جاری همزمان با سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری، 12 سامانه ثبت تخلف به استان سمنان تعلق می گیرد که از این تعداد هشت سامانه به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت : با راه اندازی این سامانه علاوه بر نظارت بیشتر مرکز کنترل و ترافیک ، به طور قطع بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان کاهش یابد.
وی تاکید کرد : رانندگان وسائط نقلیه برای ارایه پیشنهادات، انتقادات و ثبت شکایت ها از کنترل ترافیکی نقاط مختلف کشور می توانند به سامانه 3000143 پیام کوتاه ارسال کنند تا در کمترین زمان ممکن به مشکلات آن ها رسیدگی می شود.
وی در بخش دیگری به بهره برداری مجتمع تفریحی و اقامتگاهی بین راهی در این استان اشاره و اضافه کرد : تا پایان سال جاری به منظور افزایش رفاه مسافران ، سه مجتمع تفریحی و اقامتگاهی بین راهی در جاده ایوانکی- آبسرد، میامی – سبزوار و آزاد راه گرمسار- قم با صرف 150 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.
وی احداث مجتمع های رفاهی را در کاهش سوانح رانندگی و رونق اقتصادی استان تاثیرگذار دانست و گفت : احداث این مجتمع های رفاهی و تفریحی در محور های ارتباطی این استان بسیار ضروری است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان یادآور شد : تا پایان سال آینده، 43 مجتمع اقامتگاهی و تفریحی بین راهی در استان احداث می شود که با ساخت آن، نیاهای موجود این بخش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
وی از آغاز بازدید و نظارت مسوولان نهادهای ذیربط از مراکز بهداشتی، خدماتی ،رستوران ها و نمازخانه ها بین راهی در این استان خبر داد و گفت : با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود سفر ایمن و آسان برای مسافران نوروزی این منطقه مهیا شود.
فهندژسعدی تصریح کرد : شعار امسال سفرهای نوروزی در استان سمنان، نوروزی ایمن با تدبیر در رانندگی است که با توجه به این که بیش از 70 درصد علل تصادفات در جاده های استان، انسانی است ، این راهبرد باید در نحوه رانندگی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان ادامه داد: اکنون بیش از 41 پایگاه امداد و نجات در محورهای ارتباطی استان فعال است که به مسافران و مصدومین خدمات ارایه می کنند.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان سمنان تردد می کنند.
بر اساس آمار ، سالانه به طور میانگین بیش از 9 تن کالا از طریق ناوگان باری از استان سمنان به نقاط مختلف کشور جابجا و بیش از سه میلیون تن کالا از نقاط مختلف کشور وارد استان و همچنین بیش از 570 هزار بارنامه در استان صادر می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر