کد خبر: 840622
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
در شرايطي كه دولت بحرين تصميم دارد آيت‌الله عيسي قاسم، رهبر معنوي انقلاب اين كشور را محاكمه كند، مردم بار ديگر با وي تجديد پيمان كردند و به رژيم آل‌خليفه نسبت به هر گونه تعرض به عيسي قاسم هشدار دادند. رژيم آل‌خليفه قرار است امروز (دوشنبه) رهبر شيعيان را محاكمه كند.
مردم بحرين كه از هشت ماه گذشته در ميدان الفداء منامه مقابل منزل آيت‌الله عيسي قاسم تحصن كرده‌اند همچنان به تحصن خود ادامه مي‌دهند. علماي بحرين نيز در اين باره بيانيه‌اي صادر و مردم را به دفاع از آيت‌الله قاسم تا پاي جان دعوت كردند و به دولت بحرين نسبت به هر گونه تعرض به آيت‌الله قاسم هشدار دادند. به گزارش پايگاه خبري اللؤلؤه، اهالي منامه پايتخت و ديگر شهرهاي بحرين ضمن اعلام حمايت همه جانبه خود از بيانيه علماي اين كشور درخصوص ضرورت دفاع از شيخ عيسي قاسم بزرگ‌ترين مرجع ديني بحرين و كشورهاي حاشيه خليج فارس، بار ديگر با وي تجديد پيمان كردند. اهالي منامه روز يك‌شنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام كردند: «ما بدون هيچ درنگ و شكي از دين و اصول آن دفاع مي‌كنيم و موضع ثابت ما مخالفت با اخلال در كار شيخ عيسي قاسم و وظايف ايشان است. اهالي منامه در اين بيانيه تأكيد كردند كه روح‌هاي ما قبل از جسم هايمان كفن پوشيده‌اند و ما به دستورهاي علماي بحرين و راهنمايي‌هاي مراجع در دفاع از دين خود تا پايان جان پايبند هستيم». ساكنان منطقه البلاد القديم نيز از همبستگي و حمايت كامل خود از بيانيه علماي بحرين خبر داده و بر ضرورت دفاع تا پاي جان از آيت‌الله قاسم تاكيد كردند.

شبكه 14 فوريه روز يك‌شنبه گزارش داد كه مردم بحرين در نقاط مختلف اين كشور از جمله شهرك الموره، البلاد القديم، المصلي و النويدرات به نشانه وفاداري به شهدا و محكوميت بازداشت تعدادي از زنان و دفاع از آيت‌الله عيسي قاسم تظاهرات برگزار كردند. برخي گروه‌هاي بحريني از جمله ائتلاف 14 فوريه و جريان اسلامي در بيانيه‌اي مردم را به حضور گسترده در ميادين و خيابان‌ها و برگزاري تظاهرات كفن‌پوشان به نشانه دفاع از آيت‌الله قاسم تا پاي جان دعوت كردند. ساكنان منطقه بوري هم با صدور بيانيه‌اي بر ضرورت جلوگيري از اقدام رژيم بحرين در محاكمه كردن شيعيان تأكيد كرده و گفتند اين رژيم از همه خطوط قرمز تجاوز كرده است. رژيم آل‌خليفه در خرداد ماه گذشته عيسي قاسم را به اتهام پولشويي و اخلال در امنيت و نظم عمومي سلب تابعيت كرد و اخيرا اعلام كرده است كه قصد دارد رهبر معنوي شيعيان را به تركيه تبعيد كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار