کد خبر: 840600
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
رانندگان خودروهای حمل بار همواره در معرض خطر راهزنان هستند
اعضاي يك شبكه سرقت كه محموله‌هاي آهن را سرقت مي‌كردند، يك به يك بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز 18 آذرماه بود که مردي با وضعي آشفته وارد كلانتري 170 كهريزك شد و پليس را از ماجراي سرقت با خبر كرد. او توضيح داد: من راننده كاميون هستم و شب گذشته با كاميونم در حال عبور از محدوده بهشت‌زهرا بودم. بار كاميون هم محموله ميلگرد بود. در حال خودم بود كه ناگهان يك خودروي پرايد با قسمت عقب كاميونم تصادف كرد. من هم كاميون را متوقف كردم و براي بررسي ماجرا پياده شدم. خودروي پرايد مشكي كه چهار سرنشين داشت به صورت جزئي با كاميونم برخورد كرده بود. در حال حرف زدن با راننده بودم كه ناگهان او و دوستانش به سرم ريختند و كتكم زدند. بعد دست و پا و دهانم را بستند و من را به صندوق عقب پرايد انداختند و در صندوق را بستند. در همان حالت متوجه شدم كه كاميون حركت كرد و سواري پرايد هم به دنبالش راه افتاد. ديگر فهميده بودم كه آنها سارق هستند. براي ساعتي من داخل صندوق پرايد بودم تا اينكه پرايد توقف كرد. وقتي در صندوق باز شد دو نفر از سرنشينان پرايد را بالاي سرم ديدم. آنها من را به زير كشيدند و با همان دست و پاي بسته كنار جاده من را رها و فرار كردند. راننده‌اي كه من را به اينجا رساند، گفت: جايي كه رهايم كرده بودند، منطقه چهاردانگه بود. به هر حال با مصيبت زيادي توانستم خودم را به اينجا برسانم.

بعد از مطرح شدن شكايت، به دستور قاضي تيمي از كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. كارآگاهان در اولين گام سوابق پرايد‌هاي سرقتي را بررسي كردند و متوجه شدند كه در چند روز گذشته چند پرايد مشكي در مناطق خليج و يافت‌آباد سرقت شده و مالكان آن گزارش سرقت را به پليس اعلام كرده‌اند. همچنين معلوم شد كه اين خودروها به صورت رها شده در مناطق مختلف شهر پيدا شده است.  كارآگاهان همچنين متوجه شدند كه گزارش‌هاي سرقت مشابهي درباره محموله‌هاي ميلگرد به پليس اعلام شده است. همه راننده‌ها در شكايت‌هاي خود گفته بودند كه يك خودروي پرايد مشكي با تصادف ساختگي آنها را مجبور به توقف كرده و سپس به همان شيوه محموله‌شان سرقت شده است.

در حالي كه تحقيقات در اين‌باره ادامه داشت، باجناق يكي از راننده‌هايي كه محموله‌شان سرقت شده بود، سرنخ اصلي را به دست پليس داد. او گفت من با كاميونم در حال عبور از بازار آهن صادقيه بودم كه ديدم كاميون باجناقم دارد از روبه‌رو مي‌آيد. برايش چراغ زدم اما جالب بود كه او واكنشي نداشت. وقتي كاميون از كنارم عبور كرد، ديدم كه مردي غريبه پشت فرمان نشسته است. ساعتي بعد وقتي به خانه‌ام رفتم گفتند كه كاميون باجناقم سرقت شده است. فهميدم مردي كه پشت فرمان بوده سارق است.

همين سرنخ كافي بود تا كارآگاهان خود را به محل مورد نظر برسانند و در اين باره تحقيق كنند. آنها فهميدند مردي 30 ساله كه كمال. ج نام دارد به عنوان خريدار اموال سرقتي در بازار فعاليت مي‌كند. كمال از مجرمان سابقه‌دار بود و قبلاً هم به همين اتهام بازداشت شده و به زندان افتاده بود، بنابراين كارآگاهان وقتي وارد مخفيگاه كمال شدند، مقدار زيادي از ميلگردهاي سرقت شده را در آن جا كشف كردند.
بعد از كشف اموال سرقتي، كمال بازداشت شد و مورد تحقيق قرار گرفت. او كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت اقرار كرد كه محموله‌هاي سرقتي را از دو نفر به‌نام‌هاي حسين. الف و اسماعيل. ع خريده است. تحقيقات در اين باره نشان داد كه حسين- 26 ساله- و اسماعيل- 27 ساله- با هم فاميل هستند و قبلاً در كار خريد و فروش آهن كار مي‌كردند. بعد از آن بود كه خانه‌هايشان در شهرك راه آهن و خيابان خليج شناسايي شد و سرانجام بازداشت شدند. دو متهم در اولين بازجويي‌ها به سرقت محموله‌هاي آهن اعتراف كردند. آنها دو همدست خود را به نام‌هاي سبحان و بهنام كه هر دو 30 ساله بودند، به پليس معرفي كردند. با نشاني‌هايي كه متهمان در اختيار پليس گذاشتند، سبحان و بهنام هم در مخفيگاهشان در ملارد بازداشت شدند. آنها هم در بازجويي‌ها به همدستي در سرقت‌ها اعتراف كردند.

اسماعيل، سردسته باند درباره شيوه سرقت گفت: بعد از شناسايي كاميون‌هاي حامل ميلگرد كه راننده به تنهايي در حال انتقال بار بود با خودروي ‌ پرايد كاميون را دنبال مي‌كرديم. بعد در محل مناسبي با ايجاد تصادف ساختگي نقشه‌مان را اجرا مي‌كرديم. متهم گفت: يك نفر از اعضاي باند محموله را به مالخر تحويل مي‌داد و بعد از تخيله بار كاميون را جاده اسلامشهر يا شهريار در خلوتي رها مي‌كرد. سه عضو ديگر باند هم راننده را چند ساعت بعد در محل خلوتي رها مي‌كردند.
سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان يك اسلحه غيرمجاز كشف شده است. وي ادامه داد: در جريان تحقيقات پليس كاميون‌هاي سرقت شده كشف و به مالكان آنها تحويل داده شد. سرهنگ زارع گفت:‌از زمان دستگيري اين باند هيچگونه سرقت مشابهي گزارش نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار