کد خبر: 840594
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
گله‌هاي كرش از شرايط ايران در مصاحبه با سايت پرتغالي
آغاز سفر كرش به اروپا براي به تماشا نشستن عملكرد لژيونرهاي تيم ملي و بررسي وضعيت آنها مي‌توانست به معناي تمام شدن داستان تكراري جدايي او از تيم ملي باشد...
دنيا حيدري
آغاز سفر كرش به اروپا براي به تماشا نشستن عملكرد لژيونرهاي تيم ملي و بررسي وضعيت آنها مي‌توانست به معناي تمام شدن داستان تكراري جدايي او از تيم ملي باشد، اما گويا كرش هم به مانند مخالفانش قصدي براي خاتمه دادن به اين داستان‌ها ندارد و اين را مي‌توان از نحوه مصاحبه‌هاي او به وضوح ديد.
اختلاف‌نظرهاي او با مربيان ليگ به اضافه نارضايتي‌هاي هميشگي‌اش از امكانات تيم ملي در كنار پيشنهاداتي كه هرازچندگاهي گفته مي‌شود به او داده شده، همواره باعث مي‌شود كه بحث جدايي او از تيم ملي ايران مطرح باشد. بحثي كه گاه تكذيب مي‌شود و گاه در طول زمان به دست فراموشي سپرده مي‌شود، اما بار ديگر مطرح شده و اوضاع را به هم مي‌ريزد.
 
داستان ادامه‌دار آفريقاي جنوبي
در حالي كه گفته مي‌شد پرونده پيشنهاد آفريقاي جنوبي به كرش براي هميشه بسته شده، درست در روزهايي كه او براي سركشي به لژيونرهاي تيمش و بررسي وضعيت دورگه‌هايي جديد راهي اروپا شده، سايت اسپورت 24 طي گزارشي، ‌از شانس بالاي کرش براي هدايت آفريقاي جنوبي خبر مي‌دهد.  علاوه بر كرش، روي هاجسون، سرمربي سابق تيم‌ ‌ملي فوتبال انگليس در يورو ۲۰۱۶، رنه هارو فرانسوي، ‌استوارت بكستر اسكاتلندي و هوگو بروس بلژيكي نيز از گزينه‌هاي هدايت «بافانا بافانا» است، اين سايت مي‌نويسد: «جاي تعجب ندارد، مسئولان آفريقاي جنوبي از همان روز اول براي جذب كرش تأکيد کردند. او سابقه مربيگري را در آفريقاي جنوبي دارد و در سال ۲۰۰۰ هدايت اين تيم را بر عهده داشت و رابطه خوبي با مسئولان فعلي فدراسيون فوتبال آفريقا دارد. مسئله‌اي که شانس سرمربي تيم ملي ايران را براي انتخاب به عنوان سرمربي جديد تيم ملي آفريقاي جنوبي بيشتر مي‌کند.»
 
گله از تمرين در زمين 60 متري
البته خيلي هم عجيب نيست مطرح شدن گاه و بيگاه بحث جدايي كرش از نيمكت تيم ملي فوتبال ايران وقتي او در سفر به اروپا براي ارزيابي لژيونرهاي تيمش نيز از مصاحبه كردن غافل نيست. آن‌هم مصاحبه‌هايي كه همچنان بوي گله‌گذاري و پيغام‌هايي معنادار دارد. كرش در جديد‌ترين گفت‌وگوي خود با سايت سي‌ام ژورنال دسپرتو پرتغال ضمن انتقاد از امكانات تيم ملي، بار ديگر به نوعي خواستار تعيين تكليف شده است: «وضعيت همکاري‌ام با فدراسيون فوتبال ايران بدون ثبات است. تعهدات انجام گرفته، اما اين تعهدات ماه به ماه به تمرينات وارد نمي‌شوند. آلترناتيوي وجود ندارد که جا و فضا را ممکن سازد. ما در مرحله انتخابي جام جهاني هستيم، اما تمرينات را در يک زمين فوتبال که 60 متر است، ادامه مي‌دهيم. اميدوارم فدراسيون فوتبال ايران جوابي دهد که هدفم را بشناسم.»
 
پيشنهاداتي كه تكذيب نمي‌شود
كرش اما در اين گفت‌وگو پيشنهاداتي كه گفته مي‌شود به او شده و دعوت‌نامه‌هايي که اين روزها در رسانه‌ها زياد منتشر مي‌شوند را رد نمي‌كند. مسئله‌اي كه اين ترديد را به وجود مي‌آورد كه آيا آنچه در خصوص جدايي احتمالي او از نيمكت تيم ملي ايران به گوش مي‌رسد درست است؟ «الان نمي‌توانم چيزي در اين خصوص بگويم، اما خوشبختانه تلفن من خيلي در چند وقت اخير زنگ خورده و تيم‌هاي ملي و باشگاه‌هاي زيادي خواهان جذب من بودند. نمي‌توانم چيزي بگويم. شماره تلفن موبايلم در اختيار تيم‌هاي ملي و باشگاهي است. از سوي ديگر نمي‌توانم بگويم دلم براي تمرين دادن تيمي باشگاهي تنگ نشده، اما وضعيت متفاوتي دارم. در حوزه ملي جذابيت بيشتري مي‌بينم اما جذابيت در اين نيست که براي يک تيم ملي کار کنيد. جذابيت اين است که چطور يک کشور خودش را بالا بکشد و در فوتبال پيشرفت ‌کند.» با اين وجود به نظر مي‌رسد اگر خواسته‌هاي او در خصوص امكانات تيم ملي، از جمله زمين تمرين اردوها مهيا شود و مشكلي با تيم‌هاي باشگاهي نداشته باشد، ‌دليلي براي جدايي او از نيمكت تيمي كه شش سال براي موفقيت آن زحمت كشيده و مي‌تواند دومين صعود پي در پي با آن به جام جهاني را تجربه كند، ‌وجود داشته باشد. خصوصاً او بعد از پيش كشيدن بحث استعفايش در اين مصاحبه مي‌گويد: «قبول نکردن استعفايم نوعي آزمايش اعتماد به نفس محسوب مي‌شود، ولي برنامه‌هاي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران را براي جام جهاني همچنان بايد در اولويت قرار داد و نبايد اين برنامه‌ها را زير سؤال برد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار