کد خبر: 840568
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
عضو خبرگان رهبري:
آيت‌الله كعبي عدم‌مالچ‌پاشي و عدم‌شست‌وشوي مدارهاي برقي را عامل آلوده شدن استان خوزستان به وسيله ريزگردها مي‌داند و معتقد است، اظهار نظرهاي معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست درباره بحران خوزستان غيراصولي و غيرصحيح است.
آيت‌الله كعبي عدم‌مالچ‌پاشي و عدم‌شست‌وشوي مدارهاي برقي را عامل آلوده شدن استان خوزستان به وسيله ريزگردها مي‌داند و معتقد است، اظهار نظرهاي معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست درباره بحران خوزستان غيراصولي و غيرصحيح است.
به گزارش ميزان، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه ما در بحران خوزستان و ريزگردهاي آن بي‌تدبيري مي‌بينيم، خاطر نشان كرد: اين بي‌تدبيري تنها مخصوص اين دولت نيست بلكه دولت‌هاي گذشته هم بي‌تدبيري كرده‌اند و اين دولت هم به آن بي‌تدبيري ادامه داده است.
آيت‌الله كعبي عدم‌مالچ‌پاشي و عدم‌شست‌وشوي مدارهاي برقي را عامل آلوده شدن استان خوزستان به وسيله ريزگردها مي‌داند و معتقد است اظهار نظرهاي معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط‌زيست درباره بحران خوزستان غيراصولي و غير صحیح است. وي درباره اظهار نظرهاي رئيس سازمان محيط‌زيست گفت: او {معصومه ابتكار} ادعا مي‌كند كه در حال رسيدگي به مسائل زيست محيطي خوزستان است ولي واقعيت‌ها نشان مي‌دهد اين حرف خلاف واقع است. دولت با صدور بخشنامه نسبت به انتقال بي‌رويه آب، نه تنها اعتنا نكرد بلكه بي‌اعتنايي كرد و سياست‌هاي گذشته را هم ادامه داد، به عبارتي اين وضعيت نتيجه سوء‌تدبير و ناتواني در مديريت است.
وي تصريح كرد: رئيس‌جمهور در مورد انتقال آب كارون قول داده كه جلوي اين كار را بگيرد كه تاكنون كاري در اين مورد انجام نشده است و اگر وضعيت به اين شكل پيش برود ممكن است خوزستان تا 10 سال آينده تبديل به يك كوير شود.
 وي با بيان اينكه هنوز به خاطر ادامه شست‌وشو، برق قطع است، ادامه داد: مسئولان مربوطه گفته‌اند كه تا 18 روز ديگر اين شست‌وشو طول مي‌كشد و براي اينكه مسئله ريزگردها تمام شود، نياز به بودجه‌اي به اندازه 2 ميليارد تومان لازم است تا تالاب هورالعظيم و شادگان زنده شود.
عضو خبرگان رهبري در خصوص وضعيت فعلي خوزستان در پي سفر روحاني و چند نفر ديگر از اعضاي كابينه گفت: دولت بايد در يك بازه زماني مشخص بگويد كه نتيجه اين سفرها و اقدامات در عمل چه شد، زيرا آنچه مهم است به وجود آمدن رضايتمندي براي مردم است كه اين امر هنوز محقق نشده است. كعبي بيان داشت: براي جلوگيري از چنين حادثه‌اي بايد تدبير بهتري انديشه كنند و كارشان فراتر از جلسه گرفتن شود زيرا مردم خوزستان حل مشكلاتشان را به صورت ملموس مي‌خواهند ولي اين اتفاق هنوز رخ نداده و مردم خوزستان هنوز به خاطر مشكلاتشان ناراضي هستند. وی با اشاره به حضور روحاني و ابتكار در استان خوزستان اظهار داشت: در زمان حضور آنها در خوزستان، نماينده اهواز كه به لحاظ سياسي اصلاح‌طلب و اهل منطقه هورالعظيم است، هنگام سخنراني خانم ابتكار كه گفت 75 درصد مردم به كارشان برگشته‌اند واكنش نشان داد و گفت: اين حرف دروغ است و چرا در روز روشن دروغ مي‌گوييد كه اين اقدام نماينده عزيز اهواز خيلي به موقع و شجاعانه بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار