کد خبر: 840565
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری جشنواره آموزشی – تحصیلی جایزه ملی ایثار در اسفندماه سال جاری خبر داد.
جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در اسفند برگزار مي‌شودبه گزارش خبرنگار «جوان»، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن موذنی روز یکشنبه با اعلام خبر فوق افزود: این جشنواره با هدف تحرک تحصیلی، افزایش انگیزه تحصیلی، شناسایی چهره های موفق شاهد و ایثارگر، شناسایی استعدادها، فرصت آفرینی برای استعدادهای برتر آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، دعوت به ورود به عرصه رقابتی و شناسایی برترین های آموزشی برگزار می شود.

موذنی بيان كرد: در سی امین سال صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای اجرای طرح شاهد، این جشنواره با تعامل و مشارکت دستگاه‌های آموزشی عضو طرح شاهد برگزار و از 71 تن از منتخبین و برترین‌های علمی تحصیلی جامعه هدف طرح شاهد از بین دانش آموزان، داوطلبین آزمون‌های سراسری، دانشجویان و طلاب ممتاز سراسر کشور، تجلیل و تقدیر خواهد شد.

مؤذنی در ادامه تصريح كرد: فرآیند انتخاب برترین‌های این جشنواره، بر اساس شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌های آموزشی و در 2 مرحله استانی و کشوری است. کمیته‌های علمی در سطوح استانی با نظارت ستادهای شاهد در حال ارزیابی شرایط آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جامعه هدف تحت پوشش است که پس از جمع بندی نهایی اسامی منتخبین تا 25 بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره مستقر در معاونت فرهنگی ارسال خواهد شد.

وي در ادامه گفت: پارسال ٦٠ هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان ما به عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر معرفی شدند و این افراد از میان ١٦٢ هزار دانشجو و ٥٦ هزار دانش آموز انتخاب شدند.

معاون فرهنگی بنياد شهيد با بیان اینکه 34 هزار دانشجو و 26 هزار دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر مجموعا 60 هزار نخبه بنیادشهید را تشکیل می دهند، ادامه داد: بیش از دو هزار نفر از جامعه هدف ما به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه در مراکز دانشگاهی فعالیت دارند.همچنین هفت هزار نفر از نخبگان دانش آموزی و دانشجویی شاهد و ایثارگر عضو مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در کشور هستند.

موذني گفت: در سال 95 از مجموع داوطلبان شاهد و ایثارگر، 57 درصد در دانشگاه دولتی پذیرفته شدند و 9 نفر از این داوطلبان بدون استفاده از سهمیه شاهد حائز رتبه های برتر در کنکور سراسری شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر نیز در مدارس استعدادهای درخشان مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: باید مباحث را به سمت مسائل فرهنگی سوق دهیم تا کمتر در زمینه های فرهنگی در محیط های دانشگاهی و دانش آموزی دچار مشکل شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار