کد خبر: 840555
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
مغز انسان به طور طبیعی «فروکتوز» که قند طبیعی و ساده است، تولید می‌کند. این قند با چاقی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد و بر عادات غذایی افراد تأثیر می‌گذارد.

مطالعات دانشمندان نشان داده، مغز به طور طبیعی "فروکتوز" تولید می‌کند که با چاقی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد. 

محققان دانشگاه ییل در آمریکا می‌گویند تحقیقات تکمیلی به بررسی چگونگی تأثیر فروکتوز بر مغز و عادات خوردن در افراد می‌پردازد.

فروکتوز یک قند طبیعی و ساده است که فرمولی شبیه گلوکز دارد اما نوع آرایش مولکول‌های آن متفاوت است و چون اغلب در میوه‌ها یافت می‌شود به آن «قند میوه» می‌گویند. فروکتوز در عسل و برخی سبزی‌ها هم یافت می شود. 

در حقیقت فروکتوز در بین قندها، کمترین شاخص قند خون را دارد و قند خون را به مقدار بسیار اندکی افزایش می‌دهد، آن هم در صورتی که مقدار زیادی فروکتوز مصرف شود. 

در این آزمایش‌ها، محققان با بررسی روی 8 داوطلب سالم که هیچ‌گونه بیماری نداشتند دریافتند «فروکتوز» در مغز از «گلوکز» تولید می‌شود.

یکی از محققان در این‌باره گفت: «در این تحقیق ما برای اولین بار نشان دادیم که فروکتوز می‌تواند در مغز انسان تولید شود. ما با نشان دادن اینکه فروکتوز موجود در مغز تنها حاصل مصرف مواد غذایی حاوی فروکتوز نیست نشان داده‌ایم که این قند می‌تواند از هر نوع ماده قندی که شما مصرف می‌کنید، تولید شود».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار