کد خبر: 840545
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
شهردار تبريز در ديدار با جانشين شهردار وروسلاو، بر لزوم پايه‌گذاري روابط مؤثر فرهنگي و اقتصادي بين دو شهر تأكيد كرد.

صادق نجفي با بيان اينكه سفر هيئت آذربايجان‌شرقي به لهستان، فضاي ارزشمندي را به خصوص در زمينه توسعه مناسبات و ارتباطات حول مباحث شهري فراهم آورده است، گفت: همان‌طور كه در جريان اين سفر نيز بارز بوده است، مديريت هماهنگ استاني و شهري در تبريز، بسترهاي فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاري را در اين شهر فراهم آورده است، اين همكاري‌ها قطعاً حاوي منافع متقابل بوده و نتايج آن در خدمت توسعه روابط ايران و لهستان خواهد بود.

نجفي تبادل هيئت‌هاي فرهنگي، ايجاد بازارچه‌هاي مشترك هنري، رويدادهاي ورزشي، نمايشگاه‌هاي صنعتي و اقتصادي را از زمينه‌هاي فراهم براي پايه‌گذاري روابط مداوم فرهنگي و اقتصادي بين دو شهر توصيف كرد.

شهردار تبريز افزود: چشم‌انداز گردشگري تبريز 2018 بستر ارزشمندي است كه مورد تأكيد و تأييد سازمان‌هاي بين‌المللي گردشگري قرار گرفته است، از اين رو، فعال‌سازي تورهاي مشترك گردشگري و انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگي، مي‌تواند در اين بستر مهم حاصل شود.

كوريل فيليپوئيچ، جانشين شهردار وروسلاو نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه با سفر هيئت آذربايجان‌شرقي، تبريز به عنوان يك شهر هدف در ارتباطات ايران و لهستان لحاظ شده است، گفت: وروسلاو با جاذبه‌هاي گسترده طبيعي و فرهنگي، مي‌تواند اشتراكات مهمي را در حوزه‌هاي گردشگري با شهر تبريز پيگيري كند.

وي افزود: حضور در شهر تبريز به عنوان يكي از برنامه‌هاي ديپلماسي شهري وروسلاو مد نظر قرار گرفته و فرصت‌هاي تعامل طرفين را تقويت خواهد كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار