کد خبر: 840537
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
سرلشکر صفوی:
بدون تردید پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بزرگترین حماسه ملت ایران و کارکرد مدیریتی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های سیاسی و نظامی بوده است.
سرلشکر دکتر سید یحیی رحیم صفوی دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا و عضو حقیقی هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همایش ملی مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس که صبح امروز در تالار خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: دفاع مقدس باعث بقای هویت و استقلال کشورمان شد و محصول این حماسه بزرگ در مقیاس جهانی بوجود آمدن مکتب مقاومت است که هم اکنون در سوریه ، عراق ، بحرین و یمن خود را نشان می دهد و امیدوارم ملت های مسلمان با تکیه بر همین مکتب مقاومت فلسطین مظلوم را آزاد کنند.

وی تصریح کرد:باغ موزه های دفاع مقدس عصاره فرهنگ مقاومت هستند که گنجینه دفاع مقدس را با همه مضامین و فضیلت های دفاع مقدس به نمایش می گذارند.

سرلشکر صفوی بیان داشت: جنگ یک بحران بزرگ است و رسالت مهم موزه های دفاع مقدس انتقال این مفاهیم است که جنگ تحمیلی چگونه مدیریت شد ، چگونه روحیه اعتماد به نصرت الهی ، ولایت مداری را در رزمندگان به نمایش گذاشت و چگونه مظلومیت و شجاعت را نمایان کرد.

عضو حقیقی هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: اگر باغ موزه ها بتوانند رهبری بی نظیر حضرت امام (ره) و رزم شجاعانه، صحنه های افتخار آمیز عبور از رود ها و هور ها و دشت های تفدیده خوزستان و ارتفاعات سر به فلک کشیده غرب کشور را و حماسه های بدر و خیبر و والفجر 8 را در سپهر جهانی معرفی کنند ؛ نقطه عطفی در راستای ایجاد تمدن جدید اسلامی خواهند بود.

دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: مهمترین پیام باغ موزه ها در سه کلمه مظلومیت ، مقاومت و پیروزی خلاصه می شود و باید مظلومیت مردم  ایران در جنگ تحمیلی ، مقاومت بی نظیر 8 ساله ملت ایران و پیروزی های افتخار آفرین امام بزرگوار ، ملت عزیز و رزمندگان سلحشور ارتشی ، بسیجی ، پاسدار و جهادی را به نمایش بگذارند.

دکتر صفوی ادامه داد: معماری و محتوا دو مولفه تاثیر گذار در انتقال پیام ها، ارزشها و احساسات هستند و باغ موزه های دفاع مقدس باید بر تقویت و طراحی هدفمند هر دو مقوله تلاش کنند.

وی افزود: هر پدیده دو جنبه دارد ؛ یک جنبه ادراکی و دیگری جنبه ساختاری و بایستی در طراحی باغ موزه های دفاع مقدس هر دو جنبه قابل فهم، شناسایی و مناسب با مسائل فرهنگی ، ارزشی ، روحیات و عواطف ملت ما باشد.

 سرلشکر صفوی خاطر نشان ساخت: هنر معماران ، طراحان و ایده پردازان باغ موزه های دفاع مقدس این است که پیام نهفته دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنند و بهترین ادراک و تاثیر گذاری را در ذهن مخاطب ایجاد نمایند چرا که باغ موزه های دفاع مقدس پیوند دهنده هویت ، ارزشهای اسلامی و ملی نسل های گذشته و نسل های آینده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار