کد خبر: 840523
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
مدیرکل شیلات استان اردبیل:
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح پرورش ماهی در قفس در آب‌های مستعد استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش جوا ن آنلاین از اردبیل،میرآرمان واعظی در جلسه اقتصاد مقاومتی شیلات استان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 527 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان اردبیل پرورش داده شد که در تلاش هستیم تا تولید و پرورش ماهی و آبزیان را در استان افزایش دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: 221 تن از این ماهیان سردابی و 307 تن نیز گرمابی بوده که سال گذشته در استان تولید شده است و با بهره‌برداری از طرح‌های پرورش ماهی در استان پیش‌بینی می‌شود که امسال بر میزان پرورش انواع ماهیان در استان افزوده شود.

وی تصریح کرد: مقرر است به منظور پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و هماهنگی لازم با شیلات شهرستان‌ها کارشناسان در ایام هفته در شهرستان‌های استان حضور فعال داشته و موضوع را بررسی کنند تا بتوانیم در حوزه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش شیلات استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

واعظی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه برشمرد و افزود: در راستای تحقق این امر اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم این طرح را در آب‌ها و پشت سدهای استان اجرا کنیم که برای این امر در صدد تعیین سهم آبزی‌پروری در سدهای استان هستیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: به منظور تهیه تورهای مربوط به پرورش ماهی در پن در منابع آبی مستعد در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم برای خرید آن اقدام می‌شود تا بتوانیم زمینه پرورش این گونه ماهیان را در آب‌های مستعد استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران و آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 95 کل کشور سود تسهیلات دریافتی تا سقف 100 میلیون تومان بخشیده شده است اظهار کرد: پرورش دهندگان ماهی و دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی که معوقه پرداخت اقساط دارند تا پایان اسفندماه  سال 95 فرصت داده شده تا در اسرع وقت به بانک‌های عامل مراجعه و نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر