کد خبر: 840497
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران خبر داد:
این نهاد با پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج ۱۰۰درصد هزینه های جانبی آنان را متقبل شده است که شامل تامین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه های درمانی، تجهیزات توانبخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی و غیره می شود.
این نهاد با پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج ۱۰۰درصد هزینه های جانبی آنان را متقبل شده است که شامل تامین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه های درمانی، تجهیزات توانبخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی و غیره می شود.

خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران شامل کمک به فرانشیز پرداختی بیماران ،کمک به افزایش شاخص های بهداشتی و هزینه لوازم پزشکی و غیره بوده است.

به گزارش جوان انلاين، محمدرضا شاهجانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه بیش از 87 هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات بهداشت، درمان و امور بیمه ای بهره مند شده اند، اظهار کرد: کمیته امداد برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان با پرداخت بخشی از این هزینه‌ها در رفع دغدغه آنها اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مددجویان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان در زمان بیماری است، افزود : بیش از 170 میلیارد ریال از ابتدای امسال در بخش بهداشت و درمان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هزینه شده است.

شاهجانی با بیان اینکه در این استان بیش از 35 هزار سالمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: خدماتی شامل دریافت مستمری،خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات مشاوره ای و آموزشی درحوزه زندگی سالمندی، وام های قرض الحسنه و تهیه لوازم ضروری زندگی به سالمندان تحت حمایت ارائه می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه تعداد بیماران صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد حدود یک هزار و 500 نفر است، افزود: حدود 35 درصد از این افراد را بیماران سرطانی، 10درصد اختلالات مغزی، 13درصد دیابت، 15درصد مزمن روانی و مابقی افراد به دیگر انواع بیماری ها مبتلا هستند. اختلالات شدید حسی و حرکتی، اختلالات عصبی، اختلالات قلبی و عروقی، انواع سرطان های بدخیم، انواع سندرم، ایدز، بیماری های پوستی، بیماری های حاد و مزمن روانی،نقص سیستم ایمنی ، بیماری های شدید ریوی و دیابت و غیره بیماری های صعب العلاج هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداداستان با برنامه ریزی های دقیق و مدون تمامی نیازهای این بیماران را شناسایی کرده تا بتواند با کمک و حمایت از این افراد هزینه هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می کنند به حداقل برساند اظهارکرد: این نهاد با پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج ۱۰۰درصد هزینه های جانبی آنان را متقبل شده است که شامل تامین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه های درمانی، تجهیزات توانبخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی و غیره می شود.

شاهجانی درباره طرح مراقبت در منزل افراد تحت حمایت و بیماران کمیته امداد بیان کرد: این نهاد برای نگهداری از بیمارانی که قادر به حرکت نیستند به افراد خانواده آنان مبلغ یکصد هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می کند تا افراد بیمار بتوانند در کنار خانواده به ادامه زندگی خود بپردازند؛ 415 نفر از افرادی که زمین‌گیر هستند ماهیانه کمک هزینه مراقبت در منزل به افراد خانواده آنان پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه با 43 بیمارستان دولتی و 416 مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم، تصریح کرد: تمامی خدمات را به صورت مدیریت شده با تعرفه دولتی خریداری می‌کنیم. 43 بیمارستان، 117 داروخانه، 48 متخصص و فوق تخصص، طرف قرارداد کمیته امداد هستند و همچنین 125 پزشک در طرح پزشک خانواده نیز طرف قرارداد با این نهاد هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار