کد خبر: 840496
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مدیرکل نظارت، ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو نسبت به مضرات و خطرات قرص های لاغری تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی هشدار داد.
اکبر عبدالهی اصل مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو درباره مصرف قرص‌های لاغری به خصوص در ماه پایانی سال گفت: ما ایرانی ها چون اغلب عجله داریم زود به نتیجه برسیم، به داروها و تبلیغاتی که ما را به این سمت سوق می دهند تا با مصرف آن ها یک اتفاق مهم و سریع در زندگی ما رخ دهد، استقبال نشان می دهیم. 

وی با بیان اینکه تبلیغات داروهای لاغری غیر قانونی است، ادامه داد: هیچ دارویی در کشور ما اجازه تبلیغ ندارد حتی اگر دارای مجوز تولید از سازمان غذا و دارو باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو تاکید کرد: دارویی برای لاغری وجود ندارد برای لاغری تنها سبک زندگی و رعایت رژیم غذایی باید مورد توجه قرار بگیرد.

عبدالهی عنوان کرد: فضای مجازی بسیار گسترده بوده و ما امکان نظارت به طور کامل بر همه بخش‌های آن را نداریم اما تا جایی که بتوانیم این قبیل تبلیغات را پیگیری کرده تا حداقل شرکت‌های دولتی و تحت نظارت سازمان غذا و دارو از این تبلیغات استفاده نکنند.  

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های سازمان غذا و دارو شرکت‌های دولتی و تحت نظارت این سازمان در فضای مجازی تبلیغات ندارند، گفت: ما توان نظارت به همه فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای خارج کشور را نداریم که بسیاری از شبکه‌های ماهواری تبلیغات قرص‌های لاغری را انجام می دهند و متاسفانه بسیاری از مردم ما گول این تبلیغات را خورده و از این قرص‌ها استفاده می‌کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به مضرات و خطرات این قرص‌های لاغری سریع یادآور شد: مردم گول این تبلیغات را نخورند، این داروها عمدتا آب بدن را کمک کرده یا فعالیت غده تیروئید را زیاد می‌کنند که هر دو در روند تعادل طبیعی بدن اختلال ایجاد کرده و برای سلامتی مضر و خطرناک هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار