کد خبر: 840451
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر دولت با کسری بودجه روبه‌رو است، گفت: میزان تحقق بودجه‌های عمرانی کم است.
معصومه آقاپورعلیشاهی در خصوص میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه 96 کل کشور اظهار داشت: پیش‌بینی کسب درآمد دولت از راهکار انتشار بالای اوراق قرضه بیانگر این است شرایط اقتصادی و درآمدی دولت مطلوب نیست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر دولت با کسری بودجه روبه‌رو است و منابع درآمدی دولت محدود است بنابراین در شرایط فعلی انتشار اوراق قرضه تا حدی قابل توجیه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام در کشور افزود: میزان تحقق بودجه‌های عمرانی کم است بنابراین انتشار اوراق در شرایط فعلی یکی از راهکارهای برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

آقاپورعلیشاهی گفت: با انتشار اوراق قرضه و تسویه حساب با پیمانکاران از این روش،این امکان به وجود می‌آید هزینه نگهداری پروژه‌ها کنترل شود و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها و با کسب درآمد، بدهی‌ها مربوطه را تسویه کرد.

وی ادامه داد: هزینه‌های فرصت و نگهداری پروژه‌های نیمه‌تمام به اندازه‌ای سنگین است که انتشار اوراق قرضه را در مقطع زمانی فعلی توجیه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام، این پروژه‌های نیمه تمام وارد چرخه تولید ناخالص ملی می‌شوند و هزینه‌های نگهداری مربوطه نیز حذف می‌شود، به عبارتی یک بازی برد - برد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر