کد خبر: 840448
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
معاون شرکت فولاد مبارکه:
قیمت فروش محصولات فولاد مبارکه به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر سودآوری است ودر صورت ثبات قیمت‌های فروش در محدوده فعلی، چشم‌انداز سودآوری شرکت در سال آتی بسیار روشن می باشد.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: ۷۶ درصد میزان فروش پیش‌بینی شده فولاد مبارکه برای مشتریان داخلی و ۲۴ درصد از کل فروش برای صادرات در نظر گرفته شده است.

 امیرحسین نادری درباره رشد 53 درصدی سود هر سهم فولاد مبارکه اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه با سرمایه 75 هزار میلیارد ریال، سود هر سهم خود را با 53 درصد افزایش نسبت به آخرین پیش‌بینی سال 95 مبلغ 253 ریال اعلام کرده است.

وی گفت: شرکت فولاد مبارکه همچنین برای سال 96، مقدار 6 میلیون و 979 هزار تن فروش انواع محصول را به ارزش 119 هزار و 937 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که این میزان، نسبت به مقدار فروش محصول در سال 95، 11 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین پیش‌بینی ارزش فروش محصولات در سال 96 رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از قیمت فروش محصولات به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر سودآوری یادکرد و افزود: امیدوار هستیم در صورت ثبات قیمت‌های فروش در محدوده فعلی، چشم‌انداز سودآوری شرکت در سال آتی بسیار روشن باشد.

وی درباره دیگر علل اصلی رشد فروش شرکت افزود: با توجه به بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره 5 در امسال و اضافه شدن محصولات این خط به سبد محصولات در سال آتی، مقدار تولید و فروش در بودجه سال 96 نسبت به سال 95 افزایش یافته است.

نادری تصریح کرد: تمرکز شرکت بر تأمین محصول موردنیاز مشتریان داخلی بوده و حفظ مشتریان خارجی از دیگر عوامل اثرگذار بر این مهم است، به طوری که 76 درصد میزان فروش پیش‌بینی شده برای مشتریان داخلی و 24 درصد از کل فروش برای صادرات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شرکت برای سال 96، دستیابی به سود خالص 18 هزار و 991 میلیارد ریال پس از کسر همه هزینه‌ها است، خاطرنشان کرد: این میزان سود نسبت به سال 95 رشدی به میزان 53 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: یکی از نکات بارز بودجه سال 1396 پیش‌بینی بودجه‌های به میزان 10 هزار و 100 میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های توسعه است که در صورت بهره‌برداری و تکمیل ظرفیت توسعه‌های مذکور از‌جمله توسعه گندله‌سازی سنگان امکان افزایش سودآوری از محل طرح‌های نامبرده برای مجموعه فولاد مبارکه به وجود می‌آید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار