کد خبر: 840438
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاداسلامی شاهرود ، همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان را با کار آفرینان دانشگاهی ناکارآمد خواند.
 محمدرضا رستمی  در همایش روز مهندس که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزارشده بود ، با طرح این سوال که وقتی چرخ صنعت خوب نمی چرخد چگونه باید جذب نیرو داشته باشد، گفت: شرکت شهرک های صنعتی پس از تخصیص زمین به کار آفرینان بدون توجه به وضعیت سرمایه گذار، شروع به دریافت اقساط می کند.
وی گفت: همین‌که به شما زمینی در شهرک‌های صنعتی می‌دهند بعد از مدت کوتاهی در یافت اقساط آغاز می شود ، در حالی که کار سرمایه گذار راه نیفتاده و درگیر دریافت پروانه های راه‌اندازی هست.
رستمی گفت: این کار فشار زیادی را به کارآفرین وارد می‌کند که شاید ادامه راه برایش میسر نباشد.
وی گفت: یک جوان نمی تواند در مدت 2 سال شرکتش را به سوددهی رسانده و پول زمین را برگرداند، پس لازم است بیشتر از این حمایت شود.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاداسلامی شاهرود ، به مشکل دریافت پروانه های گوناگون از دستگاه های اجرایی هم اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد وقت یک کارآفرین در سازمان ‌های دولتی می‌گذرد درحالی‌که این رقم در کشورهای پیشرفته کمتر از 7درصد است.
رستمی گفت: صنعتگر ما دائم باید جوابگوی بیمه و دارایی وسایر دستگاه ها باشد و شاید بهتر ببیند که بجای سرمایه‌گذاری در صنعت راه دیگری را برای کسب درآمد پیشه کند که در آن صورت بیکاری در جامعه بیشتر می شود.
وی تلاش برای کسب سواد و تحقیقات را از ویژگی های یک دانش آموخته موفق خواند و گفت:
امروز دیگر از یک نفر جویای کار نمی پرسند که در کدام دانشگاه تحصیل کرده ، بلکه فقط مجریان به دنبال فرد باسواد بالای علمی و ایده پرداز می‌گردند.
وی به وضعیت دانشگاه ها در رژیم گذشته و پس از انقلاب هم اشاره کرد و گفت: در قدیم دانشگاه‌ها علم محور بودند، با پیروزی انقلاب اسلامی ، دانشگاه‌ها پژوهش محور شدند.
رستمی بیان کرد: امروز دانشگاه‌ها دانشجویی را می‌پسندند که بتواند کارآفرین باشد.
رستمی اظهار کرد: در حال حاضر دانشجویی موفق است که در همه ابعاد موفق باشد، در رقابت تنگاتنگ امروز برای جذب و اشتغال، به دنبال کسی می‌گردند که سواد کافی علمی داشته باشد و صرفا داشتن معدل بالا نمی‌تواند در جذب افراد برای شاغل شدن مؤثر باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال 1361 با پذیرش 60 دانشجو در سه رشته برق ، مکانیک و ریاضی آغاز بکار کرد و اکنون با 179 رشته تحصیلی ، بیش از 10 هزار دانشجو و 280 عضو هیات علمی بزرگترین واحد دانشگاهی استان سمنان است.
این دانشگاه همچنین 110 هزار متر مربع فضای آموزشی کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی ، ادرای و ورزشی و فرهنگی و یک بیمارستان 100 تختخوابی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر