کد خبر: 840434
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
فرمانده نيروي انتظامي:
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه پليس از چهار مرجع پاسخگو به استعلامات است، گفت: يكي از مراكزي كه تقريباً تجميع همه سوابق را دارد نيروي انتظامي است.
سردار حسين اشتري در همايش سراسري مجريان انتخابات كه در وزارت كشور برگزار شد، ادامه داد: بانك اطلاعاتي كاملي در موضوع سوءپيشينه و جرائمي كه افراد مرتكب مي‌شوند و مواد مخدر داريم و نيروي انتظامي يكي از مراكزي است كه خطاي كمتري نيز در اين زمينه داشته است. وي ادامه داد: در پاسخ به استعلامات كانديداهاي شوراي شهر به شهرستان‌ها تفويض اختيار شده و از طريق سيستم استانداري‌ها مي‌توانند به بانك اطلاعاتي ما ورود كنند و سوابق را بگيرند. وي با بيان اينكه مسئوليت امنيت انتخابات و صندوق‌هاي اخذ رأي و محل اخذ رأي بر عهده نيروي انتظامي است، ادامه داد: حفظ نظم و آرامش در تمامي حوزه‌ها از وظايف قبل از انتخابات نيروي انتظامي است. اعلام كرده‌ايم كه اگر در مقطع انتخابات اتفاق خاصي پيش آمد و اگر مورد خاصي بايد اجرا شود، حتماً با هماهنگي شوراي تأمين اجرا شود. اگر جايي لازم باشد نيروي انتظامي ورود كند با هماهنگي شوراي تأمين ورود خواهد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به امنيت مرزها گفت: 8هزار و 755 كيلومتر مرز با ۱۵ كشور داريم كه ممكن است در ايام انتخابات در بخشي از مرزها تحركاتي انجام شود كه ما بايد قدرت مقابله و پيشگيري را بالا ببريم.

وي همچنين با اشاره به وظايف نيروي انتظامي در زمان برگزاري انتخابات گفت: توزيع هوشمند نيروها يكي از وظايف ماست و قرارگاه‌هاي انتظامي در هر استاني تشكيل مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي تأمين امنيت صندوق‌هاي سيار را از ديگر وظايف نيروي انتظامي برشمرد و گفت: بعضي وقت‌ها، صندوق‌ها در راه، به سرقت رفته يا آتش زده شده كه بايد مراقبت‌هاي لازم صورت گيرد و تا آخرين لحظه كه فرمانداران و مسئولان مربوطه بگويند ما در حوزه‌هاي اخذ رأي حضور خواهيم داشت.

رئيس پليس كشور گفت: ما در حوزه امنيت با كسي تعارف نداريم و اجازه نمي‌دهيم عده‌اي خلاف قانون كاري انجام دهند و كوچك‌ترين شبهه‌اي در بحث انتخابات وارد شود.  وي با اشاره به مشكلات اقتصادي در كشور افزود: امروز به دليل تعطيلي بعضي از كارخانه‌ها و اقدامات غيرقانوني بعضي مؤسسات اعتباري شاهد تجمعاتي در كشور هستيم كه در بعضي از روزها ۲۰ تا ۳۰ تجمع در سراسر كشور برگزار مي‌شود كه اين تجمعات بايد رصد و به دقت مديريت شود و از هرگونه برخورد با اين گونه تجمعات بايد پرهيز شود چراكه هر اتفاقي بازتاب ملي و بين‌المللي خواهد داشت.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه بايد پيش‌بيني كرد كه در ايام خاص و در آينده چه اتفاقي رخ مي‌دهد، گفت: مثلاً در چهارشنبه آخر سال نيروي انتظامي، اراذل و اوباش شناسنامه‌دار را جمع مي‌كند چراكه اگر برخورد نكنيم دچار مشكل مي‌شويم و كميته‌اي نيز براي برخورد با افراد آسيب‌زا تشكيل شده كه اين افراد بايد در زمان‌هاي خاصي در اختيار باشند.
سردار اشتري تصريح كرد: اراذل و اوباش را چهارشنبه آخر سال، سال گذشته در داخل ورزشگاه‌ها جمع كرديم و بهترين امكانات هم به آنها داديم تا دو روز تحت نظر باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار