کد خبر: 840431
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
ارزیابی فعالان سیاسی از اولین مجمع 3 هزار نفري جبهه مردمي
جمع 3هزار نفري نيروهاي انقلابي در جوار حرم امام راحل، شور سياسي جريان انقلابي را افزون كرده است.
جمع 3هزار نفري نيروهاي انقلابي در جوار حرم امام راحل، شور سياسي جريان انقلابي را افزون كرده است. از شهرستان‌ها تا پايتخت، همه جمع شدند تا آرمان مشترك و انقلابي خود را يك‌صدا و هماهنگ دنبال كنند. يك شور انقلابي برخاسته از عقلانيت سياسي به نمايش گذاشته شد تا نه حزبي با دستور و فرمايش از بالا و نه حزبي دولت ساخته و مدافع دولتمردان، بلكه جبهه‌اي از مردم و براي مردم تشكيل شود و قدم‌هاي مانده تا انتخابات 96 را با آنان بپيمايد. اتفاقي كه پيش از اين نيفتاده بود و جمعي سياسي با اين شكوه گرد هم نيامده بودند. از آن مجمع عمومي هنوز وصف‌هايي منعكس مي‌شود.
         
مجمع 3‌هزار نفري جبهه مردمي تداعي‌كننده فضاي جبهه بود
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان، عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با اشاره به اثرگذاري حضور پرشور و گسترده نيروهاي انقلابي در نخستين مجمع ملي جبهه مردمي اظهار داشت: فضاي معنوي كه در روز پنج‌شنبه شاهد بوديم و حتي شب قبل از آن كه مردم از شهرهاي دور و نزديك آمده بودند، تداعي‌كننده فضاي جبهه و دفاع مقدس بود. روز پنج‌شنبه بلافاصله پس از اذان ظهر همه نيروهاي مردمي و انقلابي براي اقامه نماز در يك جماعت باشكوه حضور پيدا كردند. همه اينها از علائم بسيار نويدبخش اين تركيب است كه در حال حاضر شكل گرفته است.
عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي ادامه داد: آنچه به عنوان جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي مطرح شده آنچنان گسترده است و شور و اشتياقي را در مردم به وجود آورده كه ما به عنوان هيئت مؤسس نتوانسته بوديم تاكنون يك هزارم اين اشتياق را پاسخگو باشيم و اين ظرفيت را در صحنه حاضر كنيم. به نظر مي‌رسد مردم، مؤمنين و دغدغه‌مندان و دردمندان براي حضور، هم‌افزايي و تلاش مضاعف در جهت اصلاح امور و خدمت به نظام اسلامي آمادگي كامل دارند.
  
نتيجه عقلانيت انقلابي، كارآمدي است
مرضيه وحيد دستجردي، عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در توئيتر خود مطلبي را درباره برگزاري اولين مجمع ملي اين جبهه كه روز پنج‌شنبه 5 اسفند برگزار شد، منتشر كرد.
در اين مطلب آمده است: تجمع پنج‌شنبه، گام اول براي يك تحول بود. ما با خيزشي مردمي روبه رو هستيم كه مي‌خواهد اثبات كند، نتيجه عقلانيت انقلابي، كارآمدي است.
  
وحدت نيروهاي انقلاب تنها راه عبور از مشكلات كشور است
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فراگيري و انسجام نيروهاي انقلاب در مجمع ملي روز پنج‌شنبه اظهار داشت: وحدت نيروهاي انقلاب تنها راه عبور از مشكلات كشور است و بدون وحدت نيروهاي انقلاب نمي‌توان بر انبوه مشكلاتي كه بر سر راه جامعه است، غلبه كرد. اميدواريم ابتكاري كه نيروهاي انقلاب شروع كرده‌اند، گستره بيشتري پيدا كند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه نيروهاي انقلاب بايد بازوي توانمندي براي نظام شوند، درباره برنامه جبهه مردمي براي عبور از وضع موجود گفت: خود انسجام نيروهاي انقلاب يك اتفاق و وحدت بزرگي است.
  
مجمع ملي عاملي «روحيه‌بخش» براي جريان انقلابي كشور بود
محمود فرشيدي، وزير اسبق آموزش‌وپرورش نيز با بيان اينكه مردم‌سالاري ديني يكي از عوامل تمايز نظام جمهوري اسلامي با ساير نظام‌هاي سياسي جهان است، گفت: در كشورهاي غربي دموكراسي به اين شكل تعبير مي‌شود كه دو يا چند حزب به‌طور انحصاري كانال حضور مردم هستند و كارتل‌ها و تراست‌ها با سران احزاب زد و بند مي‌كنند و درنتيجه همه اين افكار و آرا را به سمت كساني هدايت مي‌كنند كه خودشان مي‌خواهند. به همين دليل در دموكراسي مصطلح امريكا حتي يك نماينده به كنگره يا رياست جمهوري راه پيدا نمي‌كند كه نسبت به رژيم صهيونيستي حرف مخالفي گفته باشد.  فرشيدي تأكيد كرد: ‌در نظام مردم‌سالاري ديني ظرفيت‌هاي زيادي وجود دارد و اين ظرفيت نيز به اين دليل است كه اسلام بر حركت جمعي بناشده است. جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تبلوري از مردم‌سالاري ديني است. اين جبهه استنباطي صحيح از تعاليم اسلامي است كه بر اساس آن‌همه نيروهاي دل‌بسته به انقلاب، جريانات و احزاب انقلابي در مقاطع حساس حضور پيدا كنند و نشانه‌‌اش را در مجمع ملي ديديم كه عاملي روحيه‌بخش براي جريان انقلابي كشور بود.
  
انتخاب رئيس‌جمهوري انقلابي مقدمه رفع مشكلات مردم است
سيد صولت مرتضوي، شهردار مشهد تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را «اقدامي خير» قلمداد كرد و اظهار داشت: همه جريان‌هاي حزب‌اللهي بايد در اين كار خير سبقت بگيرند و تلاش كنند. مجموعه خوبي از عناصر متدين، پاكدست، حافظ دين، انقلابي و ولايت‌محور وارد كارزاري فارغ از مباحث حزبي و گروهي شده‌اند تا با توجه به امكانات بالفعل ذو بالقوه نظام جمهوري اسلامي بتوانند مشكلات مردم را ساماندهي كنند.
مرتضوي با تأكيد بر اينكه ساماندهي به مشكلات، نيازمند ايجاد مقدماتي است، گفت: رفع مشكلات مردم مقدماتي دارد كه يكي از آنها انتخاب فردي واجد صلاحيت و انقلابي براي مسند رياست جمهوري است. ‌ان‌شاء‌الله اين جمع تلاش خواهند كرد كه در انتخابات رياست جمهوري شخصيتي واجد صلاحيت وارد كارزار شود تا بتواند عناصر متدين، كاربلد و كساني را كه نگاه به درون توأم با پايش بيرون از كشور را دارند، بر مسند امور قرار دهد و مشكلات جامعه را حل كند.
  
مجمع ملي 3‌هزار نفري نيروهاي انقلاب يك حركت جديد است
نادر طالب‌زاده، عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با اشاره به شكوه و عظمت مجمع ملي 3 هزار نفري كه روز پنج‌شنبه با حضور نيروهاي انقلابي برگزار شد، اظهار داشت: اين اتفاق يك حركت جديدي است و اثرات آن در ادامه مسير و در عمل مشاهده خواهد شد. قدرت اين حركت در همين شهرستان‌ها و نيروهاي استاني است كه روز پنج‌شنبه در نخستين مجمع ملي نيز حضور يافتند.
عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي درباره اينكه جبهه چه زماني به جمع‌بندي نهايي خواهد رسيد، گفت: تا يك ماه آينده خيلي چيزها مشخص مي‌شود. وي با تأكيد بر اينكه همه ديدند كه اجتماع اول جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي چگونه و با چه حس و حال خوبي برگزار شد، خاطرنشان كرد: مجمع دوم سال آينده و پس از عيد برگزار خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
2
تا مردم را چه کسانی حساب کنیم؟
ایا مردم اکثریت عاقلی هستند که می خواهند در یک بستر عقلانی و غیر هیجانی با دنیا در تعامل و مرتبط باشند یا یک اقلیت تمامیت خواه که تمام منافع کشور را برای خود خواسته و فقط بدنیال هیجان است تا روزگار بگذرد بدون اینکه به عواقب رفتار ها و کرداش برای کوتاه مدت و بلند مدت بر زندگی اکثریتی که می خواهد برون درگیری و از راه عقلانیت زندگی را بگذراند
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
1
1
مردم قطعا منتظر شما نیستند بلکه از شما متنفرند
عطا غلامی معلم بازنشسته ازشیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
1
اولاحق نداریداز رسانه ملی استفاده کنید ثانیا بیشترازاین ابروریزی نکنیدبه انتخابات دوره قبل توجه کنید شماجایی نداشتید ثالثا همه دروغ می گویید بعدازرسیدن به حکومت به فکر ملت نیستید فقط 1000نفرمی خورید به ملت دروغ نگویید چپ وراست دروغگوهستید
عزت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
1
0
بعضیها ازدیدن اجتماعات انقلابی منقلب میشن؛حالشون بد میشه چون دلشون را دنیای غرب برده چون ماهواره ها بااخبار کذب وتبلیغات عقلشون را دزدیده ؛چرا از خودی فرار میکنن وبه دامن دشمن میرن. دشمنی که اگه میتونس واگه همین بچه های انقلابی وبسیجی نبودن خرخره شون رو میجوید؛ مثلی که تو افغانستان؛عراق؛ سوریه ویمن داره میجوه ؛چرا نمیخان بفهمن ؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
1
ما دیگر دولت نمی خواهیم برای تشکیل دولتی دیگر اول باید مردم را مطمئن کنید که مشکلات بزرگ حل میشوند برای اینکار لازم برادری خود را ثابت کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار