کد خبر: 840419
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
افشاگری یا شائبه‌انگیزی کارشناس BBC درباره آمدنیوز
کارشناس سياسي شبکه بي‌بي‌سي فارسي، با انتشار ويدئويي مدعی شد سایت آمدنیور توسط سازمان جاسوسی ترکیه مدیریت و کنترل می‌شود، این شائبه در حالی مطرح می‌شود که تحلیل‌های متعددی درباره حمایت طرفداران دولت از این سایت وجود دارد.
محمدرضا بيهقي
پیمان عارف که به عنوان کارشناس سياسي شبکه بي‌بي‌سي فارسي شناخته مي‌شود، در اين ويدئو، «آمدنيوز» را حاصل برنامه‌ريزي سازمان جاسوسي ترکيه (ميت) معرفي مي‌کند و مي‌گويد که روح‌الله زم، مدير اين سايت که اکنون در پاريس ساکن است،ماهانه با هزينه سازمان جاسوسي ترکيه به استانبول مي‌آيد و ضمن دريافت راهبردهاي مدنظر ترکيه، حقوق 8 هزار يورويي مي‌گيرد و به پاريس بازمي‌گردد. در ويدئوي منتشر شده توسط عارف، به «نگام» (ناگفته‌هاي ايران ما) ديگر سايتي که توسط «ميت» حمايت و اداره مي‌شود، نيز اشاره شده است. عارف مي‌گويد: سايت «آمدنيوز» و سايت «نگام» توسط سازمان ميت ترکيه اداره مي‌شوند؛ روح‌الله زم کارگزار ايراني «آمدنيوز» در پاريس و احمد شمس کارگزار ايراني «نگام» در آنکاراست؛ اينها از ميت ترکيه حقوق مي‌گيرند؛ «آمدنيوز» يک‌ شبه سبز نشد. افشاگري پيمان عارف البته واکنش‌هايي را از سوي نگام و آمدنيوز به دنبال داشته است. اين دو سايت در مطالبي به سوابق سياسي عارف اشاره و به وي حمله کرده‌اند. آمدنيوز با انتشار مطلبي از روزنامه يني شفق ترکيه درباره بازداشت پيمان عارف توسط مأموران امنيتي ترکيه به نقل از اين روزنامه عارف را مأمور امنيتي مي‌نامد!

آمدنيوز مي‌نويسد: تشويق برخي از افراد براي مهاجرت به ترکيه، ساختن پرونده‌هاي تقلبي براي آنان جهت ارائه به کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در ترکيه، بدنام کردن فعالان سياسي و زندانيان سابق سياسي با اصرار به دعوت کردن آنها به ترکيه و تله گذاشتن در مسير پناهجويان براي قرار گرفتن در دام‌هاي امنيتي طراحي شده از جمله اقداماتي است که پيمان عارف تحت عنوان فعال سياسي و کارشناس بي‌بي‌سي، در طول دو سال اقامت خود در ترکيه بسياري از هموطنان ايراني را گرفتار و موجبات تباهي زندگي آنها را فراهم کرده است. کارشناس سياسي شبکه بي‌بي‌سي فارسي آذرماه امسال و بعد از کودتاي نافرجام در ترکيه بازداشت شده بود.

سايت بي‌بي‌سي فارسي در خبر بازداشت عارف نوشت: «سميرا جمشيدي، همسر پيمان عارف، به نقل از وکيل او گفت که آقاي عارف با شکايت سازمان امنيت ترکيه بازداشت شده است. براساس اين گفته‌ها «اتهام‌هاي تروريستي يا مسائل مرتبط با کودتاي نافرجام ترکيه و شبکه فتح‌الله گولن عليه آقاي عارف مطرح نشده است. در ماه‌هاي اخير هزاران نفر در ترکيه با اتهام‌هاي اين چنيني بازداشت شده‌‌اند.»

علاوه بر افشاگري پيمان عارف در روزهاي اخير افشاگري درباره ماهيت سايت و کانال تلگرامي آمدنيوز بيشتر شده است. احمد شمس نيز در ويدئويي به افشاي آنچه در پشت‌پرده آمدنيوز مي‌گذرد، پرداخت. در اين ويدئوي خبرساز شمس از نحوه خروج روح‌الله زم از ايران و نحوه فعاليتش در خارج از کشور سخن گفته است. یکی از تحلیل‌های قوی که درباره فعالیت این سایت ضدانقلاب مطرح است، موضوع حمایت طرفداران دولت یازدهم از آمدنیوز در جهت تخریب چهره‌های منتقد و جریان‌های اصولگرا، سپاه و دستگاه قضایی است.

جالب اينجاست که گردانندگان آمدنيوز پس از آنکه اولين بار روزنامه «جوان» در گزارشي افشاگرانه پشت‌پرده اين سايت و حضور روح‌الله زم را در مديريت آن افشا کرد، با انتشار پستي در کانال تلگرامي آمدنيوز سعي داشتند با فضاسازي اين رابطه را تکذيب کنند، اما اکنون نه تنها حضور روح‌الله زم بلکه ارتباط وي با سازمان‌هاي جاسوسي بيگانه نيز افشا مي‌شود.

ويدئوي پيمان عارف درباره مزدوري «آمدنيوز» براي سازمان جاسوسي ترکيه در حالي منتشر مي‌شود که اين سايت و کانال خبري در پشت نقاب وطن‌دوستي مدت‌هاست اقدام به انتشار مطالب تفرقه‌آميز کرده است. آمد‌نيوز با وجود تلاش براي افشاي گذشته پيمان عارف، هيچ واکنشي نسبت به افشاي مزدوري اين سايت براي سازمان جاسوسي ترکيه نداشته است. دولت ترکيه که مدت‌ها است در سوريه به دنبال کمک به تروريست‌هاي مسلح و تضعيف حکومت قانوني اين کشور است، بر سر حمايت ايران از جريان مقاومت شروع به انتقاد از کشورمان کرده و آمدنيوز نيز اين خبرها و خبر‌سازي‌ها را پوشش مي‌دهد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار