کد خبر: 840417
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
رمان «تراژدى اسبى که ايستاد» به قلم روح‌الله سهرابي که اين روزها سريال «آرام مي‌گيريم» به کارگرداني او در حال پخش از شبکه2 سيماست، منتشر و روانه بازار شد.
به گزارش «جوان»، اين رمان که از آن به عنوان يکى از متفاوت‌ترين رمان هاى سال‌هاى اخير و مهم‌ترين اثر ادبي مؤلف ياد مى‌شود، جديدترين کتاب سهرابي پس از کتاب‌هاى وجدان روشنفکر يا تعصب وجدان، تگرگ در کوير، سوگند سکوت، خاک خورشيد و... است.

روح‌الله سهرابى پيش‌تر در خصوص اين کتاب گفته بود: پيش‌بينى واکنش مخاطب در خصوص اين رمان برايم سخت است، اما آنچه مى‌توان حدس زد اينکه بازخوردها نسبت به اين کتاب حد وسط نخواهد داشت و مخاطبين آن يا کاملاً همراه يا کاملاً مخالف خواهند بود. البته مطمئن هستم تعداد موافقان بسيار بيشتر خواهد بود. اين رمان در بازه زمانى حدود 10 سال تأليف شده است که شرايط، فضاها و لحظه‌هاى خاصى از يک جهان جنگلى را به تصوير مى‌کشد.

مسئولان مؤسسه انتشاراتي داستان معتقدند فضاي حاکم بر رمان تراژدي اسبى که ايستاد فضايى کاملاً بکر، عميق و تکان‌دهنده است که پيشتر مخاطبين کمتر چنين رمانى را مطالعه کرده‌اند و بى‌ترديد خوانندگان اين رمان با يک غافلگيري محض مواجه خواهند شد. با توجه به زبان صريح و تند سهرابى در بيان برخى مسائل اجتماعى و انسانى که در اثر سينمايى‌اش، «خاکستر و برف» و سريال در حال پخش «آرام مى‌گيريم» نيز از او ديده‌ايم، به نظر مى‌رسد رمان «تراژدى اسبى که ايستاد» نيز واجد چنين پرداخت و لحنى باشد. «تراژدى اسبى که ايستاد» توسط انتشارات داستان منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار