کد خبر: 840405
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
معاون اول رئيس‌جمهوري:
معاون اول رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه بخش خصوصي بايد ريسك‌پذير باشد، گفت: بخش خصوصي نبايد دائماً سود و زيان خود را محاسبه كند و از ورود به طرح‌هاي مهم واهمه داشته باشد. هر كس مي‌خواهد كاري بزرگ انجام دهد بايد ريسك‌پذير باشد زيرا خطرپذيري در ذات كارآفريني است.
اسحاق جهانگيري صبح روز شنبه در ششمين كنفرانس بين‌المللي صنعت احداث و انرژي اظهار داشت: نبايد فراموش كنيم كه تا چندي قبل بخش عمده‌اي از طرح‌ها و پروژه‌هاي كشور از جمله مديريت ساخت و احداث به طرف‌هاي خارجي واگذار مي‌شد.

جهانگيري با اشاره به جهت‌گيري دولت و نظام مبني بر اينكه بخش خصوصي بايد ميداندار فعاليت‌هاي اصلي اقتصاد كشور باشد، خاطر نشان كرد: منابع دولت محدود و اندك است و امروز ديگر نمي‌توان كارهاي بزرگ را با اتكا به بودجه دولت انجام داد از اين رو بخش خصوصي نبايد دائماً سود و زيان خود را محاسبه كند و از ورود به طرح‌هاي مهم واهمه داشته باشد.
وي ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار پروژه عمراني نيمه‌تمام در كشور وجود دارد كه براي تكميل اين پروژه‌ها اعتباري بالغ بر ۵۰۰ هزار ميليارد تومان لازم است و بودجه دولت بسيار اندك است و امكان اجراي اين پروژه‌ها با بودجه دولتي ميسر نيست.

جهانگيري يكي از مسائل مهم پيش روي كشور را مسئله بيكاري نسل جوان عنوان كرد و گفت: امروز به طور سالانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصيل دانشگاهي متقاضي كار هستند و اگر موفق شويم براي اين تعداد اشتغالزايي كنيم، ۳ ميليون نفر بيكار فعلي همچنان بيكار خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار