کد خبر: 840392
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
واکنش‌ها به گل جنجالي تراکتور به سياه‌جامگان
جنجال‌ها هنوز بازي تمام نشده بود، آغاز شد. از دقيقه 88 که فرزاد حاتمي گل پيروزي بخش تراکتور را مي‌زند...
سعيد احمديان
تباني بود، تباني نبود!جنجال‌ها هنوز بازي تمام نشده بود، آغاز شد. از دقيقه 88 که فرزاد حاتمي گل پيروزي بخش تراکتور را مي‌زند و آن‌سو مدافع سياه‌جامگان دست به تيرک دروازه هيچ تلاشي براي دفع توپ انجام نمي‌دهد تا توپ قل بخورد و به تور بچسبد و تراکتور با سوغاتي سه امتيازي به مشهد برگردد. رضا شربتي در حالي با دست چپش به تير دروازه تکيه داده بود که توپ به شکلي نسبتاً آرام از کنارش رد شد و او به قول خودش محو بازي شده بود و نتوانست هيچ عکس‌العملي را از خود به نمايش بگذارد حتي توان اينکه پاي راستش را کمي به سمت توپ تکان دهد نيز در ساق‌هاي او مشاهده نشد. تصاوير گل دوم تراکتور در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌چرخد و شايعه تباني سر زبان‌ها مي‌افتد، شايعه راه دادن بازيکن سياه‌جامگان به تراکتور تا اين تيم دست پر از مشهد برود و فاصله‌اش با پرسپوليس به شش امتياز برسد.

شايعه‌ها ساعت به ساعت بيشتر مي‌شود، به خصوص که امير قلعه‌نويي روي نيمکت تراکتور مي‌نشيند، مربي‌اي که در سال‌هاي اخير شايعه کم‌کاري برخي بازيکنان تيم‌هاي مقابلش، سر زبان‌ها بوده، بازيکناني که همه آنها فصل بعد به تيمي رفته‌اند که قلعه‌نويي سرمربي آن بوده است. ابراهيم توره، مجيد کريميان، حسن اشجاري، احمد جمشيديان، رامين محرم‌نژاد، ميثم بائو، فرشيد طالبي و محمدمهدي نظري بازيکناني هستند که پيش از اين شايعاتي از جنس اتهاماتي که به مدافع سياه‌جامگان زده مي‌شود، درباره‌ها آنها نيز نقل شده است. حالا هم ماجراي مدافع سياه‌جامگان و عدم واکنش او روي گل پيروزي تراکتور بار ديگر امير قلعه‌نويي را در مظان اتهام قرار داده، اتهامي که در سطح رسانه‌ها هر بار با چنين اتفاق‌هايي پررنگ مي‌شود، اتهامي که اگرچه در دادگاهي ثابت نشده، اما آنقدر در سال‌هاي اخير مصاديق مختلف داشته که سبب شده، قلعه‌نويي همواره در مظان اتهام باشد!
  
شربتي: شوکه شده بودم!
اتهام تباني به بازيکن سياه‌جامگان در شبکه‌هاي اجتماعي پررنگ مي‌شود و هجمه‌اي شديد در فضاي مجازي عليه اين بازيکن شکل بگيرد. اين اتفاق باعث شد تا شربتي ضمن پرايوت کردن صفحه اينستاگرام خود، در بخش بيوگرافي خود با نوشتن اين جمله عجيب «بله، استقلالي هستم، اما اينقدر کثيف ‌نشده‌ام که تباني کنم. به خدا توپ را نديدم.» رضا شربتي در گفت‌وگويي کوتاه در خصوص اتفاق رخ داده در صحنه گل تراکتورسازي گفته است: «در دقايق پاياني بازي دچار نوعي گرفتگي عضله شدم که باعث شد در آن صحنه اصلاً ذهنم فرمان اينکه به سمت توپ بروم و مانع گل شدن آن شوم را نداد. من اصلاً در آن صحنه شوکه بودم و متوجه نشدم که چه اتفاقي افتاد؛ قبل از ضربه کرنر هم روي زمين افتاده بودم و پايم گرفته بود؛ براي همين به تير يک رفتم تا کمي نفس بگير و وقتي فرزاد حاتمي ضربه زد، توپ با سرعت از فاصله يک متري من به دروازه وارد شد و من نتوانستم کاري انجام دهم. اين صحبت‌هايي که گفته مي‌شود، همه تهمت است؛ مگر مي‌شود من عليه تيم شهرم تباني کنم.»
 
مديرعامل سياه‌جامگان: کاملاً طبيعي بود
خداداد عزيزي، سرمربي سابق سياه‌جامگان به شدت به اين موضوع معترض شده و مدعي است بازيکني که تاکنون 20 درصد قرارداد خود را در فاصله هشت هفته مانده به پايان فصل دريافت کرده، نه‌تنها هرگز کم‌فروشي نمي‌کند، بلکه بايد از زحمات او هم تقدير کرد: «اين حرف‌هايي که درباره شربتي مطرح شده فقط در فوتبال ايران اتفاق مي‌افتد. او يکي از سالم‌ترين و زحمتکش‌ترين بازيکنان فوتبال کشور است. حتماً توپ را نديده يا تمرکز کافي نداشته است. چه دليلي دارد که شربتي تباني کند؟ عده‌اي بيکار دور هم جمع شده‌اند و اين حرف‌ها را درست کرده‌اند.» عزيزي که ديروز قراردادش را با سياه‌جامگان فسخ کرد، ادامه داده است: «شربتي دانشجو است و با شرايط مالي تيم‌مان کنار آمد و 400 هزار تومان هزينه دانشگاهش را نداشت که پرداخت کند، اما پاي تيم ما ايستاد و يکي از بهترين‌ بازيکنان تيم من بود، نه در اين بازي، بلکه در اکثر بازي‌هاي اين فصل، اما آنهايي که اين صحبت‌ها را مطرح مي‌کنند نامرد هستند و از آنها مي‌خواهم کمي وجدان داشته باشند. زدن اين حرف‌ها نامردي است و با آبروي يک بازيکن بازي مي‌شود. شايد به خاطر همين آسيب‌ديدگي بود كه نتوانست واکنش ديگري نسبت به ضربه حاتمي داشته باشد.»

علي عباسي، مديرعامل باشگاه سياه‌جامگان هم تأکيد کرد که چنين موضوعي تهمت است و شربتي هيچ کم‌کاري نکرده است.: «آن صحنه در فوتبال کاملاً طبيعي است. ترديد نکنيد شربتي بازيکن سالم و پاکي است که خودمان آن را براي تيم‌هاي پايه جذب کرديم و از معدود بازيکناني است که از پايه با ما کار مي‌کند او گفت مغزش فرمان نداده است. ترديد نکنيد اين يک اشتباه فوتبالي بود. واقعاً براي فضاي مجازي که راحت در آن تهمت‌زده مي‌شود، متأسفم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار